Najbolji trendovi digitalnog dizajna u 2022.

trendovi digitalnog dizajna 2022.

 

Zašto se kaže da vizualni sadržaj zaista vrijedi 1000 riječi? Vaša web stranica prvi je dojam potencijalnog klijenta o vama. Stoga je dizajn vaše web stranice nešto što bi trebalo biti u prvom planu.

Prema podacima eCommerce Foundation, 88% potrošača će napraviti istraživanje prije nego što donese odluku za kupnju. Upravo ovakav trend ponašanja pri kupnji naglašava važnost web stranice.

Sve ljude privlačni vizualni sadržaj. Bilo da prolazite pored trgovačkog centra prepunom reklamnih panoa, surfate internetom ili listate časopise, dizajn je svuda oko nas i možemo ga naći u svemu što nas okružuje i svemu što kupujemo.

Bez grafičkog dizajna danas je nemoguće zamisliti bilo koji aspekt života i ljudske svakodnevice. Ako imate web stranicu, potrebna vam je moć dizajna kako biste privukli posjetitelje i podigli svoj brend na veću razinu.

U ovom članku za vas smo pripremili sve što trebate znati o digitalnom dizajnu, zašto je važan za svaku web stranicu te koji će trendovi dominirati u digitalnom dizajnu za 2022. godinu. Ako ste još uvijek na samom početku s osnovama dizajna, donosimo vam nekoliko najvažnijih stvari koje trebate znati kako biste se dizajnom istaknuli u moru konkurencije.

Što je digitalni dizajn?

Digitalni dizajn je vrsta vizualne komunikacije koja predstavlja informaciju, proizvod ili uslugu putem digitalnog sučelja. To su web i mobilne aplikacije, pametni uređaji i slično, dizajnirani da riješe određeni problem i svakodnevni život učini lakšim.

Svaki put kad koristimo pametni telefon ili tablet, tipke koje dodirujemo i pokreti po zaslonu uređaja, izbor fontova, shema boja, upisivanje podataka u forme, pomicanje miša preko vizuala koji se zatim pomiče u smjeru miša i slično – sve je ovo dio UI/UX (engl. user interface i user experience) dizajna.

UX i UI neizostavan su dio suvremenog digitalnog dizajna, no unatoč tome što se isprepliću i imaju zajedničke temelje, možemo ih definirati kao odvojene cjeline.

Dizajn korisničkog sučelja (UI) veže se uz vizualni prikaz funkcionalnosti, s pristupačnim, jednostavnim i razumljivim elementima koji korisniku omogućuju funkcionalno korištenje aplikacije ili web stranice. Cilj UI dizajna je kreirati sučelje koje će korisniku biti jednostavno i ugodno za korištenje.

UX je dizajn korisničkog iskustva kojemu je glavni fokus postizanje pozitivnog, intuitivnog korisničkog iskustva te interakcija stvarnih korisnika s web stranicama, aplikacijama i drugim tehnološkim proizvodima. UX se veže na navike korisnika i na njihov osjećaj kada koriste UI te neke funkcionalnosti koje su definirane kroz UI.

Primjerice, UI bi trebao riješiti da se određeni proizvod može koristiti, da bude funkcionalan te da vizualno izgleda atraktivno i privuče kupce (definiranje oblika proizvoda, veličine i nekih drugih vizualnih dodataka).

UX treba definirati kako će ga koristiti, gdje će ga držati, kakvu će emociju izazvati korištenje proizvoda i slično.

Što je grafički dizajn i koliko se razlikuje od digitalnog dizajna?

Grafički dizajn je tehnika stvaranja vizualnog sadržaja kojim se prenosi poruka među publikom. Pomoću različitih softvera grafički dizajneri stvaraju vizualne koncepte za komuniciranje ideja koje informiraju, inspiriraju i potiču ljude da donesu odluku o kupnji određenog proizvoda.

Grafički dizajn ima vrlo važnu ulogu u modernom marketinškom okruženju i kompanijama stvara konkurentsku prednost. Da biste spoznali moć dobrog dizajna, sjetite se samo kompanija kao što su Apple, Tesla i Coca-Cola.

Razlika između grafičkog i digitalnog dizajna svodi na medij (tiskani ili digitalni) u kojem se gledatelji najčešće susreću s dizajnom. I digitalni i grafički dizajn imaju vizualni utjecaj na korisnika, no digitalni dizajn je više usmjeren na interakciju korisnika s mobilnom aplikacijom ili web stranicom.

Zašto je važno imati dobar dizajn web stranice?

Vaša web stranica je vaš virtualni prostor, identitet brenda u online svijetu. Kvalitetno dizajnirana web stranica postiže ravnotežu između vizualne privlačnosti i uspješnog generiranja leadova, tj. potencijalnih klijenata. Sadržajem koji nudite i izvrsnim korisničkim iskustvom posjetitelje ćete potaknuti da poduzmu određenu željenu radnju (pretplate se na newsletter, ispune kontakt formu ili nešto naruče) te će se pobuditi interes za vaš brend, usluge i rješenja koja nudite.

Postoji više načina, tj. sadržaja putem kojeg možete privući klijente, od besplatnih e-bookova, case studyja, pisanja edukativnih blogova, jednostavne forme za mailing listu i slično. Da biste privukli leadove, važno je da sadržaj koji nudite uvijek bude relevantan i koristan te da korisnicima pruži određenu vrijednost.

Koristi dobrog dizajna

  1. Privlači pozornost

    Vizualna privlačnost važna je za uspjeh svake web stranice. Jednako je važna kao i kvalitetan sadržaj. Vizuali pomažu stimulirati estetska osjetila kod čovjeka što pomaže povećati osjećaj povezanosti s vašim brendom. Također, korisnici često dobiju dojam kvalitete usluge ili proizvoda prema kvaliteti dizajna kroz koji je predstavljena usluga ili proizvod.

    Dobar dizajn trebao bi privući pozornost vaših korisnika. Prvi dojmovi su najvažniji i ako svojim posjetiteljima ne ponudite nešto u roku 8 sekundi (istraživanja pokazuju da je upravo ovoliko potrebno za odluku sviđa li vam se nešto ili ne), ako ne dobijete njihovu pažnju, onda su velike šanse da će osoba napustiti vašu stranicu čim na nju klikne. Ostavite snažan prvi dojam na svoje potencijalne buduće kupce, ponudite im nešto čemu neće moći reći ne.

    Dizajn se bavi utjecajem koji objekti imaju na ljude. Primjerice, dobro dizajnirane upute pojednostavljuju upotrebu novog mobitela ili kućanskog aparata, a dobar raspored vizualnih elemenata (tipografija, ikone, gumbovi, fotografije, itd.) olakšava korisnikovo snalaženje i brzi pronalazak potrebnih informacija na web stranici.

  2. Gradi povjerenje kupaca

    Kada kupac dođe na vašu stranicu, na temelju onoga što vidi u samo nekoliko sekundi će odlučiti je li vaša stranica pouzdana ili ne. Pogledajmo kako stvari stoje iz perspektive posjetitelja:

    Kada je vaša web stranica profesionalna, kad rado dijelite informacije i edukativne članke, vaši posjetitelji će se rado zadržati na sadržaju koji nudite, a samim time će i porasti vjerojatnost da će nešto kupiti upravo od vas.

    No, ako se vaša stranica predugo učitava, ako imate zastarjeli dizajn koji posjetitelju ne daje dojam povjerenja, ako vaša stranica ima gramatičke greške i linkove koji ne rade, velika je vjerojatnost da će posjetitelj odustati od bilo kakve pretrage, a samu kupnju tada u potpunosti možete zaboraviti.

    Sjajan, responzivan dizajn i dobra navigacija web stranice potaknut će kupce da ostanu dulje i aktivno se uključe u usluge koje nudite.

  3. Povećava prepoznatljivost brenda

    Dizajn je jedan od najvažnijih čimbenika u izgradnji, poboljšanju identiteta i prepoznatljivosti brenda. Upravo je dizajn ono što će vas izdvojiti od konkurencije i pomoći vam da kod potencijalnih kupaca izazovete željenu emociju.

    Dobar dizajn korisničkog sučelja (UI), tj. web stranice ili mobilne aplikacije, sadrži različite vizualne elemente (ilustracije, ikone, fotografije, tipografiju,…) kako bi stvorio vizualno privlačnu, oku ugodnu i modernu web stranicu.

Top 5 trendova u digitalnom dizajnu

Koja su predviđanja i najbolji noviteti i trendovi u digitalnom dizajnu za 2022. godinu? Minimalizam, 3D ilustracije i pastelne, neutralne boje i dalje su aktualni, ali ako se želite istaknuti i osvježiti svoju web stranicu, ovo su neki od najpoželjnijih trendova.

  1. Candy palette boja

    Najbolji način da osigurate da se vaš dizajn ističe su živopisne boje, baš poput šarenih bombona. Ako vam je cilj da se izdvojite iz mase i privučete pažnju, dobar dojam ostavit ćete odabirom prave sheme boja. Jedan od najboljih trendova grafičkog dizajna za 2022. odnosi se na trendove dizajna logotipa, 3D ilustracija i animacija koji su ove godine vrlo upečatljivi, optimistični i u tzv. candy bojama. Pastelne boje i dalje su poželjne i atraktivne, ali ako se želite dodatno istaknuti, ove tzv. candy palete boja odličan su izbor.

    digitalni dizajn 1

    Ove boje privlače pozornost na dobar način, snažnom, prijateljskom, pomalo psihodeličnom i poprilično razigranom atmosferom.

     

  2. Geometrijski oblici

    Ove se godine u digitalnom dizajnu pojavljuje sve više geometrijskih oblika (trokut, krug, kvadrat) u kombinaciji s apstraktnim uzorcima. Možete ih kombinirati s bilo kojom slikom i stvoriti jedinstvenu mješavinu neobičnih detalja. U kombinaciji s različitim bojama, geometrijski oblici ostavljaju vrlo atraktivan vizualan dojam. Ovakav dizajn možete primijeniti na web stranici ili mobilnoj aplikaciji.

    digitalni dizajn 2 plavi ured

  3. Kombinacija 2D i 3D likova

    Svi smo svjedoci 3D grafike koja je tijekom 2021. godine preuzela web i društvene mreže. Trend 3D grafike i dalje se nastavlja, ovaj put u kombinaciji s 2D ilustracijom koja se ponovno vraća. Kombinacijom ova dva stila stvoren je tzv. 2D i 3D mashup stil koji spaja slobodu i autentičnost 2D ilustracija i osjećaj realizma u 3D ilustracijama. Dok će 3D stil i dalje dominirati web stranicama, 2D ilustracije najbolje su rješenje za dijeljenje priča o brendu u grafičkim i video formatima.

    digitalni dizajn 5 plavi ured

  4. Retro revolucija – povratak 90-ih

    Ove godine inspiraciju u dizajnu potražit ćemo povratkom u prošlost, kroz živopisnu i vrlo zabavnu eru 90-ih. Zamislite MTV, partyje 90-ih, šarene boje, boldana slova i vaše prvo računalo. Da biste stvorili savršenu vremensku kapsulu, ove se godine u kreiranju svog dizajna inspirirajte reklamama, TV emisijama i video igrama 90-ih.

    Upotrijebite ikone i naljepnice i tako izrazite osobnost i poruku brenda. Ovakav dizajn možete primijeniti na ilustracijama koje se prikazuju na web stranici ili objavama na društvenim mrežama.

    digitalni dizajn 6 plavi ured

  5. Eksperimentiranje tipografijom

Poigrajte se s različitim fontovima kako biste što bolje prikazali svoj brend. Serif fontovi su uglavnom tradicionalni i formalni pa su se u zadnjih nekoliko godina kompanije okrenule modernim sans-serif fontovima koji su čitljiviji na različitim rezolucijama ekrana.

Ipak, serif font uspio je dostići visok stupanj čitljivosti i dizajneri ih sada implementiraju na logotipe kako bi što bolje rezonirali s identitetom brenda. Ovaj trend možete primijetiti kod plakata filmova i serija, a najpoznatiji primjer je plakat za seriju Squid Game i izbor neobične, ali vizualno efektne tipografije.

digitalni dizajn 8 plavi ured

 

Vjerujem da će vas ovi primjeri inspirirati i potaknuti na promjenu. Možda vam se na prvu ne čini da se novi trendovi uklapaju u vaš brend, ali svakako vam mogu dati neku novu perspektivu kako biste odlučili kakav dizajn želite (ili ne želite) primijeniti na vašoj web stranici.

Naravno, ne trebate slijepo pratiti trendove. Važnije od toga je prepoznati svoju ciljanu publiku i uz pomoć stručnjaka (profesionalnog dizajnera ili agencije) definirati i kreirati dizajn sučelja koji će ciljana publika prepoznati i koji će postići željene rezultate.

Monika Nožinić

Monika Nožinić je copywriter i content creator. Dolazi iz digitalne agencije Async Labs u kojoj je odgovorna za kreiranje i pisanje sadržaja za interne i vanjske projekte za klijente iz različitih industrija, od blockchaina i fintecha, do industrije nafte i plina.

Logirajte se

Registracija korisnika

Polaznici naših edukacija već su registrirani.
Kako biste dobili lozinku, koristite opciju "Zaboravili ste lozinku?"

Zaboravljena lozinka

Unesite vašu email adresu. Zaprimit ćete link za postavljanje nove lozinke.

Morate biti prijavljeni.