Temeljni pojmovi u održivom poslovanju

Održivo poslovanje je danas imperativ, a što ono uopće jest i kako ga možemo postići kao poduzetnici saznali smo od Mirele Glavaš webinaru Održivo poslovanje poduzetnika.
Održiva poduzeća smanjuju svoj negativan utjecaj na okoliš, nastoje pozitivno doprinijeti društvu i žele dugoročno održati financijsku održivost. Prema načelima održivosti kreiraju poslovanje, strategije i donose poslovne odluke.
Temeljni pojmovi u održivom poslovanju
Kako bismo mogli razumjeti materiju, Mirela nas je za početak upoznala s temeljnim pojmovima u održivom poslovanju:
- CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive) – riječ je o novoj EU direktivi koja definira pravila za izvještavanje o društvenim i ekološkim čimbenicima poslovanja,
- ESAP (European Single Access Point) – jedinstvena pristupna točka o tvrtkama iz EU-a i investicijskim proizvodima uz informacije o održivosti koje objavljuju tvrtke, a koje će podržati ciljeve Europskog zelenog plana,
- Green deal – paket inicijativa usmjerenih na zelenu tranziciju EU-a i postizanje klimatske neutralnosti do 2050., uz podršku pravednom i konkurentnom društvu
- EFRAG (European Financial Reporting Advisory Group) – privatna udruga odgovorena za pružanje tehničkih savjeta Europskoj komisiji u obliku potpuno pripremljenih nacrta EU standarda za izvještavanje o održivosti,
- ESRS (European Sustainability Reporting Standards) – ESRS postavlja pravila i zahtjeve za tvrtke u EU da izvještavaju o utjecajima, prilikama i rizicima vezanim uz održivost
- ESG – ESG kriteriji pomažu investitorima, potrošačima i drugim dionicima da procijene održivosti društvenu odgovornost kompanija.
Osim ovih pojmova, na edukaciji su se polaznici upoznali sa strateškim smjernicama EU i RH o zelenoj tranziciji poslovanja, s održivosti poslovanja, održivim investicijama te izvorima financiranja održivih ulaganja.
Sve je bilo super, odlična edukacija, predavačica je sve super objasnila. Hvala!“,
zaključak je jednog polaznika.