Kalkulacija cijena u trgovini

Na uspješnost poslovanja uvelike utječe i dobro postavljanje cijena. Kako ispravno postaviti svoje cijene saznali smo od Dubravke Lacić na edukaciji Kalkulacija cijena, a ovaj put smo se posvetili kalkulaciji cijena u trgovini.
Prodajna cijena proizvoda u trgovini temelji se nabavnoj cijeni, uz dodatak unaprijed definirane marže. Formula za to je:
PRODAJNA CIJENA = NABAVNA CIJENA + MARŽA
Ovaj pristup omogućuje kontrolu nad cijenama i dosljednost u primjeni cjenovne politike.
Cjenovna politika definira smjernice određivanja cijena i dio je šire poslovne strategije, a temelji se na analizi tržišta i konkurencije, internoj procjeni kapaciteta i ciljeva, razini ponude i potražnje, vrsti proizvoda i njegovoj tržišnoj vrijednosti, strukturi i ponašanju potrošača, raspoloživom dohotku ciljanih kupaca i elementima marketinškog miksa.
Po čemu se može razlikovati kalkulacija cijena u trgovini?
Prema Dubravki, kalkulacija cijena u trgovini se može razlikovati ovisno o vrsti trgovine i načinu izračuna:
- prema vrsti trgovine – cijene se kalkuliraju posebno za maloprodaju i veleprodaju,
- prema načinu izračuna – kalkulacija u sustavu marže (prema gore navedenoj formuli), kalkulacija uz poznatu prodajnu cijenu (prodajna cijena je unaprijed definirana tržišnim okolnostima), rabatni sustav kalkulacije (u ovom modelu dobavljač određuje prodajnu cijenu i odobrava rabat kojim se formira razlika između nabavne i prodajne cijene).
Na edukaciji su se polaznici upoznali sa svim navedenim načinima kalkulacije cijena, a Dubravka je dodatno prilagodila sadržaj njihovim potrebama.
Izvrsno predavanje, predavačica skroz posvećena da sve objasni i posveti se svakoj osobi i njegovom poslu te prema tome daje i primjere. Meni je jako pomoglo da dalje znam kako sama organizirati cijene i od kuda da krenem“,
zaključila je jedna od polaznica.