Za uspješno povećanje cijene, potrebno je znati njenu anatomiju!
Za razliku od količine kupaca i troškova, cijene se često uzimaju kao zadana konstanta. Međutim, cijena se sastoji od racionalnih i neracionalnih elemenata, a kako iskoristiti te faktore za bolje određivanje vlastitih cijena učili smo od Filipa Fučića na edukaciji Metodologija uspješnog povećanja cijena.
Bilo da se radi o proizvodu ili usluzi, cijenama na webshopu ili prvoj ponudi na B2B sastanku postoje metode koje mogu dati čvrst oslonac za uspješnu odluku o povećavanju cijena. No da bismo to uspješno izveli, potrebno je poznavati anatomiju cijena.
Osnove anatomije cijene
Filip ističe kako se anatomija cijene sastoji od 2 dijela:
- Matematika – ovo je racionalni dio i on je iznimno bitan poduzetniku, a sastoji se od:
– ponude i potražnje,
– troška kao pod i
– vrijednosti kao strop. - Psihologija – ovo je neracionalni, psihološki dio cijene i on se odnosi na kupca, a sastoji se od:
– percipiranog troška,
– alternative kao oslonca,
– novac + vrijeme + briga + integritet (ega).
Kako bi odredili adekvatnu cijenu, potrebno je znati odgovore na sva ova navedena pitanja, a onda jednostavno – probati, i vidjeti kako tržište reagira na isto.
Edukacija o metodologiji povećanja cijena proširila mi je i omogućila da promijenim pristup i stajalište prema kretanju cijena i vlastitim mogućnostima po pitanju podizanja cijene svojih usluga. Predavač mi je dao puno materijala za razmišljanje i svakako ću primijeniti ono što sam danas naučila!”,
komentirala je Antonija Magaš, polaznica ove edukacije.