Koliko možemo podići iznos cijene?

Jedna od najčešćih pogrešaka poduzetnika jest kriva procjena cijena na početku poslovanja. Kako bi to ispravili i tražili adekvatnu naknadu za svoje proizvode ili usluge organizirana je edukacija Metodologija uspješnog povećanja cijena koju je vodio Filip Fučić.
Cijena je novčana vrijednost koju potrošač plaća kako bi kupio određeni proizvod ili koristio neku uslugu. Na nju utječu različiti čimbenici poput troškova proizvodnje, potražnje na tržištu, konkurencija, kao i spremnost potrošača da plati određeni iznos za taj proizvod ili uslugu.
Koliko možemo podići iznos cijene?
Prema Filipu, iznos povećanja cijene ovisi o razumijevanju psihologije cijena, elastičnosti potražnje i utjecaja na kontekst cijene:
- Psihologija cijena – psihologija cijena igra ključnu ulogu jer potrošači često percipiraju cijene s obzirom na određene psihološke pragove te koliko su upoznati s određenim proizvodom ili uslugom,
- Elastičnost potražnje – elastičnost potražnje određuje koliko će promjena cijene utjecati na volumen prodaje. Tako proizvodi s niskom elastičnošću potražnje omogućuju veće povećanje cijena bez značajnog smanjenja potrošnje,
- Utjecaj na kontekst – u kontekst trebamo uzeti u obzir konkurenciju, vrijednost brenda i potrošačku percepciju. Ako uspijemo utjecati na taj kontekst, on može može značajno utjecati na to kako će naše nove cijene biti prihvaćene.
Ključ za povećanje cijena leži u pravilnom balansiranju ovih čimbenika“,
ističe Filip koji je svakom od polaznika dao konkretne smjernice za povećanje cijena za njihove djelatnosti.
Sve pohvale za Filipa. Svima se posveti, za sve nađe primjer i ima odgovor. Njegovo predavanje bi trebalo biti obavezno malim poduzetnicima prije kreiranja cijena!
komentar je jednog od prisutnih polaznika.