Zašto je bitno znati kakav je naš kupac?
Prodaja je ključan dio svake grane poduzetništva. Prije ili kasnije, javlja se potreba za razvojem prodajnih vještina kako bi se poslovanje moglo razvijati. Nikola Lučić godinama se bavi prodajom stvari koje je teško prodati, a sada je s nama podijelio svoja iskustva na edukaciji Prezentacija i prodaja u prodajnom prostoru.
Prodajni prostor je lokacija gdje se kupac upoznaje s proizvodom ili uslugom, odlučuje o proizvodu ili usluzi te na kraju kupuje proizvod ili uslugu. U prodajnom prostoru rade trgovci koji bi trebali znati prilagoditi svoju komunikaciju kupcu.
Koje sve vrste kupaca postoje?
Međutim, postoji više vrsta kupaca. Prilikom osobne prodaje bitno je prepoznati o kakvoj se vrsti kupca radi iz više razloga:
- da bismo znali s kim imamo posla,
- da bismo prilagodili način prodaje,
- da bismo izbjegli klasične zamke u prodaji,
- da bismo ponudili optimalan proizvod ili uslugu,
- da bismo povećali učinkovitost prodajne prezentacije.
Nikola je s našim polaznicima podijelio svoje načine kategorizacije kupaca:
- po starosti – baby boomers (rođeni između 1946. i 1964. god.), generacija X (1964. i 1980. god.), generacija Y (rođeni između 1981. i 1996.), generacija Z (rođeni između 1997. i 2017. god).
- po mentalnom sklopu kupca – CEO, vizualni tip kupca, emotivni kupac, analitički kupac, kupac iz potrebe, društveni tip kupca.
Edukaciji sam prisustvovao kao pasivan sudionik jer se tematika ne uklapa u potpunosti s poslom kojim se bavim. Međutim, osobna korist od informacija koje sam dobio velika je. Podržavam ovakav oblik edukacija te ću nastojati dolaziti na slične nadolazeće prezentacije!”,
komentirao je Tomislav Perković koji je prisustvovao na ovom predavanju.