Za dobar poslovni plan važni su SMART ciljevi!
Prije pokretanja poslovanja, svaki budući poduzetnik bi trebao napisati poslovni plan. No on se, osim onog opisnog, sastoji i od financijskog dijela koji traži precizne izračune budućih troškova i prihoda. Kako taj dio napisati na adekvatan način, pokazao je Nenad Buljan našim polaznicima na edukaciji Financijski elementi poslovnog plana.
Ne postoji tajni recept za poslovni uspjeh. Uspjeh je rezultat pripreme, mukotrpnog rada i učenja na pogreškama. No lakše je kada planirate i nemojte si sami postavljati ograničenja tamo gdje vam ih okolina ne postavlja!”,
ističe Buljan koji je i sam poduzetnik.
Zato pišemo poslovni plan. Poslovni plan predstavlja operativni dokument koji daje smjernice kako realizirati poslovni pothvat.
Što su SMART ciljevi?
A temelj poslovnog planiranja jest postavljanje ciljeva. Nenad savjetuje pri postavljanju ciljeva koristiti se SMART principom:
- S (pecific) – cilj mora biti konkretan,
- M (easurable) – cilj mora biti mjerljiv,
- A (chievable) – cilj mora biti ostvariv,
- R (elevant) – cilj mora imati smisla,
- T (ime related) – cilj mora biti vremenski određen.
Osim navedenog, polaznici su na ovoj edukaciji naučili više o samoj strukturi poslovnog plana, što je prag rentabilnosti, načinima izrade proračuna, a također su i rješavali problemski zadatak uz mentorstvo predavača.
Odlična i vrlo korisna edukacija, predavač je vrlo pristupačan i inspirativan te mi je odgovorio na puno pitanja!”,
komentirala je Dragana Jagušić koja je pohađala ovu edukaciju.