Za brendiranje je ključno pozicioniranje na tržištu!
Kupci kupuju iz raznih razloga, a u tom procesu je od izuzetnog je značaja povjerenje u određeni brend. Kako se pravilno brendirati i pozicionirati na tržištu učili smo od Željka Popovića na edukaciji Kako od proizvoda napraviti brend?.
Brend predstavlja ime, pojam, znak, simbol ili neku drugu osobinu koja označava proizvod ili uslugu jednog proizvođača te ga na taj način diferencira od proizvoda i usluga drugih proizvođača. Često je upravo brend razlog kupnje određenog proizvoda ili usluge.
Zašto segmentirati tržište i pozicionirati se na njemu?
Kako bismo se pravilno brendirali, krećemo od segmentacije tržišta:
- Segmentiranjem se tržište dijeli na prepoznatljive dijelove kako bi se targetirali potrošači kojima je određeni proizvod ili usluga namijenjen. Segmentiranjem tržišta cilj nam je pronaći potrošače koji imaju potrebe za tom vrstom proizvoda i usluga te na taj način definirati ciljnu skupinu.
- Sljedeći korak je pozicioniranje na tržištu. Pozicioniranje je marketinška metoda kojom se određuje tržišna niša koju želimo svojim proizvodima i uslugama zauzeti i time odrediti instrumente i način komunikacije s određenim ciljnim skupinama.
Pritom Željko ističe kako valja obratiti pažnju:
Ciljna skupina ne mora uvijek biti isto što i komunikacijska ciljna skupina! Posebnu pažnju valja usmjeriti na komunikaciju unutar organizacije jer se imidž stvara unutra, a komunicira prema van! Imajte jasnu sliku kakav imidž organizacija želi stvoriti i kakvu poruku poslati tj. što organizacija želi da o njoj misle sadašnji i budući potrošači i ostali dionici“.
Polaznici su se na ovoj edukaciji upoznali s faktorima koji utječu na potrošnju, elementima marketing miksa, osnovnim marketinškim pojmovima te su kroz razne vježbe pokušali utvrditi svoj (budući) brend identitet, a ovo su njihovi dojmovi:
Vidi se količina iskustva i stručnost. Za svaku pohvalu!“.