Vrste tržišnih analiza
Tržište je okruženje u kojem su prisutni mali i veliki poduzetnici, a svaki od njih ima priliku pokazati svoje vještine. No kako bismo saznali kakvo je stanje tržišta na koje ulazimo, potrebno je napraviti tržišnu analizu. Kako to učiniti i koje vrste tržišnih analiza postoje, pokazala nam je Sanija Vnučec Panjkota na webinaru Analiza tržišta i cjenovno pozicioniranje.
Tržište je poput jezera s ribama. U njemu plivaju i veće i manje ribe, a što više podataka o tom jezeru znamo, možemo napraviti plan kako ćemo u njemu preživjeti!“,
usporedila je Sanija.
Tu nam pomaže analiza tržišta – postupak prikupljanja podataka o tržištu unutar neke industrije. Analiza tržišta niti jednostavna niti jeftina, ali kriva procjena će nas dugoročno koštati daleko više.
Koje su vrste tržišnih analiza?
Tržišne analize možemo podijeliti na:
- Primarne – uglavnom su fokusirane na potragu za specifičnostima tržišta i njegovih kupaca, a možemo ih sami provoditi promatranjem ljudi ili postavljanjem pitanja ljudima,
- Sekundarne – ovdje analiziramo konkurenciju i navike kupaca te u njima najčešće netko drugi prikuplja podatke za nas štedeći nam vrijeme i novac.
Ovisno o definiranim ciljevima istraživanja te prikupljenim podacima, dalje se mogu raditi analize koje bi kreirale „pobjedničku“ strategiju poduzeća te se izrađuje poslovni plan kako bismo uskladili tržišne mogućnosti s našim očekivanjima.
Zanimljivo i korisno predavanje, a predavačica je otvorena za komentare i pitanja te daje mnogo korisnih savjeta. Svakome preporuka za sudjelovanje!“,
zaključila je jedna polaznica.