Kako odrediti ciljanu publiku?

odrediti ciljanu publiku zicer plavi ured

Bilo da ste online ili offline, i provodite marketinške aktivnosti, ciljana publika je pojam koji definira skupinu ljudi koji kupuju vaše proizvode ili koriste vaše usluge. To je umjetna segmentacija potrošača, grupiranih po karakteristikama koje ih prepoznaju kao potencijalne klijente. 

Procijeniti ciljanu publiku važno je iz više razloga. Znat ćete tko posjećuje vašu stranicu, lako ćete odlučiti koji sadržaj ponuditi, da li ćete imati osoban pristup klijentu ili će se raditi o skroz poslovnom, formalnom odnosu, koju količinu stručne terminologije možete upotrijebiti itd.

Ako razumijete svoje ciljane klijente, znat ćete točno što traže. Ono što je najvažnije vaše će marketinške poruke biti uspješnije!

Sastavite listu moguće ciljane publike

Kada jednom sastavite listu potencijalnih ciljeva, vjerojatno ćete spoznati da ste pretjerali s njihovom količinom ili da se na listi nalaze grupe koje nisu previše profitabilne iz ovog ili onog razloga.
Poprilično je teško odgovoriti na pitanje na koliko ciljeva se zaista možete fokusirati. Odgovor – niti previše niti premalo – bez obzira koliko je točan, nije od velike pomoći.

Imajte na umu obje strane medalje.

Na jednoj strani bitno je da širite svoj posao i u njega privučete što više ljudi, a s druge strane nalazi se pitanje dovoljne fokusiranosti na te ljude.

Većina ljudi će se vjerojatno posvetiti širenju posla, bez obzira što bi se trebalo koncentrirati na manje grupe klijenata.

Bolje biti velika riba u ribnjaku, nego sitna riba u oceanu

U marketingu je uvijek bolja strategija biti “velika riba u ribnjaku, nego sitna riba u oceanu”. Kad razmotrite obje strategije doći ćete do spoznaje na koliko publike možete ciljati istovremeno. Za većinu poslovanja vrijedi da je moguće koncentrirati se na jednu ili možda čak dvije grupacije korisnika. Došli smo do spoznaje da je za tri ili više grupa korisnika gotovo nemoguće napraviti ponudu na jednoj Internet stranici. U tom slučaju preporuča se serija manjih specijaliziranih stranica, ili se pak fokusirajte na tri glavne skupine i širite svoju ponudu sukladno rastu prihoda.

Organizirajte svoju listu prioriteta

Lista prioriteta ili kraći popis „finalista“ imajući na umu sljedeća pitanja:

  1. Koliko uspjeha sam imao do sad s ovom grupom korisnika?
  2. Koliko dobro poznajem i koliko razumijem ovu grupu?
  3. Znam li što ovi ljudi posjećuju u stvarnom životu i online?
  4. Bi li ova grupa potrošila veću ili manju količinu mojih proizvoda i koliko bi koristila moje usluge?
  5. Koliko je velika grupa? Ako uspijem privući ukupno 10% od ove grupe ljudi, da li bih uopće mogao zadovoljiti njihovu potražnju za proizvodom?
  6. Jesam li osobno zainteresiran za ovu vrstu klijenata i da li mi odgovaraju?
Siniša Begović

Kroz svoju dugogodišnju menadžersku i konzultantsku karijeru konstantno se usavršava i radi na kompleksnim e-commerce i e-business sustavima s usmjerenjem na poslovni, idejni i funkcionalni aspekt. Sudjelovao je u stvaranju velikog broja e-projekata na lokalnoj, nacionalnoj i međunarodnoj razini.

Logirajte se

Registracija korisnika

Polaznici naših edukacija već su registrirani.
Kako biste dobili lozinku, koristite opciju "Zaboravili ste lozinku?"

Zaboravljena lozinka

Unesite vašu email adresu. Zaprimit ćete link za postavljanje nove lozinke.

Morate biti prijavljeni.

Ožujak
Siječanj
Veljača
Ožujak
Travanj
Svibanj
Lipanj
Srpanj
Kolovoz
Rujan
Listopad
Studeni
Prosinac
2025
1950
1951
1952
1953
1954
1955
1956
1957
1958
1959
1960
1961
1962
1963
1964
1965
1966
1967
1968
1969
1970
1971
1972
1973
1974
1975
1976
1977
1978
1979
1980
1981
1982
1983
1984
1985
1986
1987
1988
1989
1990
1991
1992
1993
1994
1995
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
2025
2026
2027
2028
2029
2030
2031
2032
2033
2034
2035
2036
2037
2038
2039
2040
2041
2042
2043
2044
2045
2046
2047
2048
2049
2050
NedPonUtoSriČetPetSub
23
24
25
26
27
28
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00