Kako vizualizirati poslovno pismo pomoću mentalnih mapa?
U globaliziranom svijetu poslovanje i komunikacija s inozemnim klijentima je svakodnevica. Ipak, mnogi poduzetnici smatraju kako je potrebno obnoviti svoje vještine izražavanja na engleskom jeziku. Zato je organizirana edukacija Poslovna komunikacija na engleskom jeziku s Anom Babić.
Pravila pisane poslovne komunikacije su slična na svakom jeziku. Dobro poslovno pismo je jednostavno, dobro strukturirano i ima jasnu namjeru. To je osobito bitno u engleskom jeziku koji je po svojoj prirodi formalniji od hrvatskog jezika.
Kako bi naše poslovno pismo ispunilo svoju svrhu, Ana nam predlaže brainstormati o sadržaju svog budućeg poslovnog pisma putem metode mentalnih mapa.
Radi se o vizualiziranom pristupu zadatku gdje crtanjem stavljamo fokus na najbitnije stvari koje želimo naglasiti u tom pismu. Nakon što smo poslovno pismo skicirali u mentalnoj mapi, zaključke s nje ćemo prenijeti na papir.
Kako bi naše pismo što bolje ispunjavalo svoju namjeru, Ana savjetuje vizualizirati sljedeća pitanja:
- Koliko je formalno naše pismo?
- Koje riječi vas asociraju na temu vašeg pisma?
- Koja je svrha vašeg pisma?
- Tko je vaša ciljna publika/osoba koja će čitati pismo?
- Kako želite da se čitatelj tog pisma osjeća?
- Kakvu korist vi možete ponuditi osobi koja će pročitati to pismo?
Na taj način odredit ćemo svrhu, cilj i ton našeg poslovnog pisma, a ujedno ćemo i postaviti temelje za njegovu dobru strukturu. Rezultat toga bit će sažeto i jasno poslovno pismo na temelju kojeg će naši inozemni poslovni suradnici znati što im je činiti žele li nastaviti suradnju.
Prva pozitivna impresija jest da je radionica održana na engleskom jeziku. Predavačica je stručna i kompetentna te se sa strpljenjem posvetila svakom polazniku i davala smjernice i povratne komentare u grupnom i individualnom radu.
Premda u stvarnom životu nemamo toliko vremena razmišljati o strukturama, korisno ih je naučiti i pokušati primijeniti. Drago mi je da sam saznala više formalnih fraza koje ću pokušati uključiti u svakodnevnu komunikaciju s mojim kupcima,
izjavila je Petra Srića, polaznica ovog predavanja.