Temeljni poslovni modeli

Mnogi poduzetnici kreću u poslovanje bez pomnog promišljanja o budućem poslovanju. Kako se to ne bi dogodilo i našim polaznicima, održano je predavanje Izradi svoj poslovni model pod vodstvom Dubravke Lacić, a ovaj put smo se posvetili temeljnim vrstama poslovnih modela.
Poslovni model je sustavni pristup poslovanju koji prvenstveno služi poduzetniku kako bi saznao ključne informacije i donio određene odluke.
Poduzetnik koji ne uspije osmisliti osnovni koncept poslovnog modela koji donosi zadovoljavajuće prinose i vrijednosti, ne bi trebao kretati dalje u izradu poslovnog plana!“,
ističe Dubravka.
Temeljni poslovni modeli
Poslovni model jasno odgovara na pitanje „Kako ćete doći do zarade?“, a Dubravka dijeli poslovne modele na sljedeće vrste:
- Proizvodni – iz sirovine stvaramo proizvod i prodajemo ga,
- Trgovački – možemo biti samo distributer ili preprodavač gotovih proizvoda,
- Uslužni – pružamo pomoć, odnosno dajemo doprinos kroz suradnju te naplaćujemo na temelju dobrobiti koju smo nekome stvorili.
Osim navedenog, Dubravka navodi dodatne opcije poslovnih modela poput naplaćivanja naprednih značajki proizvoda, naplaćivanje postotka od prodaje, opcije platformi i principa pretplate i tako dalje.
Kako bi te informacije mogli primijeniti na svoje poslovanje polaznici su na edukaciji razrađivali vlastite poslovne modele, a evo njihovih dojmova:
Uvijek aktualna i izuzetno motivirana predavačica. Za svaku preporuku, bilo da ste poduzetnik u svojim počecima ili radite skaliranje biznisa!“.