Što su predugovorne obveze?
Prodaja putem web trgovina sve je popularnija, a kupovina putem interneta i mobilnih uređaja postala je svakodnevica. No, takav način poslovanja reguliraju posebni propisi, a o njima smo sve saznali od Ana-Marije Kajić na edukaciji Pravni aspekti otvaranja web shopa.
Više od 70% potrošača u provedenim istraživanjima 2021. godine izjavilo je da su koristili mobilni telefon za e-kupovinu. Poslovanje putem web shopa regulira nekoliko zakona o kojima smo već pisali, a ono po čemu je web shop specifičan jest ugovor na daljinu.
Predugovorne obveze i od čega se sastoje?
Prethodno sklapanju ugovora, odnosno prije nego što potrošač bude vezan odgovarajućom ponudom trgovac je dužan potrošača na jasan i razumljiv način obavijestiti o:
- glavnim obilježjima robe ili usluge,
- podacima o trgovcu (naziv, sjedište, kontakt) + adresa poslovanja ako je različita od sjedišta, a na koju potrošač može nasloviti pritužbe,
- maloprodajnoj cijeni i ostalim troškovima,
- uvjetima plaćanja, uvjetima isporuke robe ili pružanja usluge, vremenu isporuke robe ili pružanja usluge te, ako postoji, načinu rješavanja potrošačkih pritužbi od strane trgovca,
- uvjetima, rokovima i postupku izvršavanja prava na jednostavni raskid ugovora i sve vezano uz takav raskid,
- odgovornostima za materijalne nedostatke,
- uslugama/pomoći nakon prodaje i jamstva,
- trajanju ugovora, otkazu, raskidu te automatskom produljenju ugovora,
- minimalnom roku u kojem je potrošač vezan ugovorom,
- pologu ili financijskom osiguranju koje je potrošač dužan dati,
- ako je riječ o digitalnom sadržaju – funkcionalnosti, interoperabilnosti s računalnom ili drugom opremom,
- rješavanju sporova te
- pravilima postupanja trgovaca.
Potrošač mora dobiti prethodnu obavijest, a ista mora biti prilagođena sredstvu daljinske komunikacije te mora biti čitka i napisana jednostavno i razumljivo.
Zadovoljna sam sa edukacijom, pokazan je smjer u kojem treba raditi. I kako sve to izgleda u praksi!“,
izjavili su neki od polaznika ove edukacije.