Što su KPI (ključni pokazatelji uspješnosti)?

Kako bismo bili uspješni u poslovanju, potrebno je znati krećemo li se prema zadanim poslovnim ciljevima. Kako učinkovito mjeriti napredak poslovanja saznali smo od Sanje Trbojević Montina na edukaciji KPI – Kako prepoznati i pratiti ključne pokazatelje uspješnosti?.
KPI (Key Performance Indicators) odnosno ključni pokazatelji uspješnosti ključna su mjerila koja poduzetnici koriste kako bi pratili napredak svojih poslovnih ciljeva:
Kroz KPI-eve poduzetnici mogu jasno vidjeti koje aktivnosti donose rezultate, a koje zahtijevaju prilagodbe!“,
istaknula je Sanja.
Zašto postavljati KPI-eve?
KPI-ovi su za poduzetnike važni jer omogućuju:
- Mjerenje uspjeha – KPI-ovi nam omogućuju praćenje napretka u odnosu na postavljene poslovne ciljeve,
- Brža reakcija – ako pojedini KPI nije na očekivanoj razini, možemo brzo poduzeti određene akcije kako bismo ispravili situaciju,
- Odluke temeljene na podacima – konkretne brojke nam smanjuju rizik od donošenja krivih poslovnih odluka,
- Fokus i usmjerenost – praćenjem KPI-ova možemo bolje usmjeriti postojeće resurse na aktivnosti koje nam donose najbolje poslovne rezultate.
KPI-eve odabiremo prema SMART kriterijima, odnosno oni bi trebali biti specifični, mjerljivi, dostižni, relevantni i vremenski ograničeni. Neki od najčešćih KPI-jeva uključuju prihode, profitnu maržu, angažman korisnika ili brzinu rasta.
Na kraju, važno je redovito analizirati rezultate i prilagođavati strategije kako bi poslovanje uvijek bilo na pravom putu.
Vrlo korisno predavanje i prezentacija. Izuzetno zanimljiv i dobar način prezentacije s teorijom i praktičnim primjerima kao i način prezentacije!“,
komentar je jednog od prisutnih polaznika.