70. Start-up akademija – Što je segmentacija tržišta?
Tijekom poduzetničkog puta su razumijevanje segmenata tržišta i svih čimbenika, koji utječu na proizvodno-prodajni ciklus, ključni za opstanak. Održali smo još jednu, 70. po redu Start-up akademiju, posvećenu osnovama poduzetništva. Aleksandar Grozdanić je, uz pomoć Plavog tima, polaznicima dao informacije kako upoznati tržište.
Postoje unutarnji i vanjski čimbenici koji mogu utjecati na poslovanje.
Unutarnji čimbenici su ideja, proizvod, tehnologija, uprava, motiviranost i razina obrazovanja djelatnika, odnos s kupcima i dobavljačima, dok su vanjski čimbenici konkurencija, uvozni lobby, trendovi, opće gospodarsko stanje, zakoni i sl.
Što je segmentacija tržišta?
Segmentacija tržišta je razdioba tržišta na skupine potrošača koje vežu određene zajedničke karakteristike i pokazuju sličnosti u svom ponašanju.
Cilj segmentacije je da unutar određenog segmenta potrošači budu što sličniji, a da sami segmenti budu što različitiji.
Segmentacija ima četiri kriterija koji olakšavaju grupiranje potrošača, a oni mogu biti zemljopisni, demografski, ponašajni i psihografski.
- Zemljopisni: država, regija/županija, grad, gustoća naseljenosti, klima.
- Demografski: dob, spol, veličina obitelji, zanimanje, prihodi.
- Ponašajni: navike i situacije korištenja, korisnost, motivi.
- Psihografski: osobnost, životne vrijednosti, lifestyle, stavovi.
Da biste se opredijelili za određeni segment kojemu želite predstaviti svoje proizvode i usluge, važno je da taj segment bude dovoljno velik kako bi mogao biti profitabilan i da ima potencijala za rast.
70. Start-up akademija ostavila je dobar dojam na polaznicu Miru Milisavić, koja je izjavila:
Jako sam sretna i zadovoljna što sam se odlučila prijaviti na Start-up akademiju, dojmovi su odlični. Predavači su odlično pripremljeni i jako susretljivi. Start-up akademija objedinjuje sve što je potrebno nama poduzetnicima početnicima, a na predavanjima vlada ugodna atmosfera!