Što je „sidrenje“?
Pregovaračke vještine su od izuzetne važnosti u poslu i u privatnom životu. Pregovaranje kao takvo može se sastojati od raznih tehnika, a neke od njih podijelio je s našim polaznicima Borna Jurišković na webinaru Pregovaračke tehnike u poslovnom okruženju.
Prema Borni, pregovori su svaka interakcija u kojoj jedna strana želi nešto od druge strane, a imaju dvije funkcije – prikupljanje informacija i utjecanje na ponašanje. Prilikom pregovora možemo koristiti razne tehnike pregovaranja, a jedna od najpoznatijih je „sidrenje“.
Što je sidrenje?
Sidrenje možemo opisati kao pojam ili broj pomoću kojeg utječemo na mišljenje druge stane. Ono se odnosi na postavljanje početne ponude ili zahtjeva koji služi kao referentna točka za daljnji tijek pregovora.
Prema Borni, „sidrenje“ može izgledati poput:
- Postavljanje „početne ponude“ – „početna ponuda“ ili točka sidrenja može nesvjesno utjecati na percepciju druge strane o prihvatljivom ishodu.
- Korištenje visokog ili niskog sidra – ako tražite visoku cijenu za određeni proizvod ili uslugu, ta visoka cijena može navesti kupca da plati više nego što je prvobitno planirao.
Tehnika sidrenja koristi efekt prve informacije kako bi oblikovali način promatranja vrijednosti određenog proizvoda ili usluge te je, s obzirom na to, korisna u postizanju povoljnijeg dogovora.
Na kraju, ukoliko smo svjesni svojih prednosti i znamo ih predstaviti, ali nemamo empatiju odnosno ne znamo prepoznati situaciju i potrebe drugih, ne postižemo željeno!“.
zaključuje Borna.
Zanimljivo, stručno, dobro prezentirano, primjeri iz prakse, pripremljene vježbe. Hvala Borni i ZICER Plavom uredu!“,
zaključak je jednog polaznika ovog webinara.