Što je potrošačko pravo i čemu služi?
U suvremenom svijetu kupac je kralj. A što je onda potrošač i kakva prava on ima? Kako bismo razjasnili ove pojmove, ali se i pripremili na novi Zakon o potrošačima koji stupa na snagu 28. svibnja, organiziran je webinar Uskladite svoje poslovanje s pravima potrošača koji je vodila Jasna Škiljan, certificirani trener regulative zaštite potrošača.
Potrošač je bilo koja fizička osoba koja od trgovca kupuje određeni proizvod, a kojeg neće koristiti u poslovne, već samo u osobne svrhe.
Što je potrošačko pravo EU?
Kako bi se zaštitili potrošači, njihova prava su definirana potrošačkim pravom. Potrošačko pravo EU sastoji se od različitih skupina pravila koja:
- imaju za cilj osigurati da potrošač donosi informiranu odluku,
- omogućavaju povećanje povjerenja potrošača,
- omogućavaju prevenciju sankcija i rizika od sudskih postupaka/odgovornosti.
Osnovna ideja jest da se sretni potrošači vraćaju i ponovno kupuju!“,
ističe Jasna.
Svaki trgovac unutar EU treba poštovati pravo Europske unije, ali i nacionalne zakone svake države u kojoj posluje. Odredbe potrošačkog prava EU-a primjenjuju se u bilo kojem trenutku kada poduzetnik nudi svoje proizvode (robu, usluge, digitalni sadržaj) potrošaču u bilo kojoj zemlji EU-a.
Na ovom webinaru polaznici su saznali svoje obveze u informiranju potrošača, o jamstvima i pravima nakon kupnje, novostima u izmjenama Zakona o zaštiti potrošača koji stupa na snagu 28. svibnja 2022. godine te mogućnostima alternativnih rješavanja sporova.
Jednom riječju – fantastična edukacija! Jasna je odličan predavač, konkretna, fokusirana, jako dobro poznaje temu i aktualnosti. Tema je zahtjevna za slušati jer je uistinu mnogo podataka, novih informacija i detalja ali od neprocjenjive važnosti svakom tko prodaje proizvod ili uslugu, bilo putem webshopa ili fizičke prodavaonice. Čista petica za temu i predavača!“,
istaknula je jedna od polaznica ovog webinara.