Što je oglašavanje?
Prije nego što se upustimo u kreiranje oglašivačkih kampanja, poželjno se upoznati s važećim zakonodavstvom i etičkim normama u vezi istih. Ovu temu detaljno nam je objasnio Kamilo Antolović na webinaru Pravo i etika u oglašavanju i marketingu.
U suvremenom okruženju koje nam nudi mnoge mogućnosti oglašavanja i promocije vlastitih proizvoda i usluga potrebno je znati zadovoljava li naše tržišno komuniciranje pravne i etičke standarde.
Kako zakon definira oglašavanje?
Zakon o medijima oglas i oglašavanje definira na sljedeći način:
Oglas je plaćena obavijest čiju objavu naruči pravna ili fizička osoba s namjerom da time pospješi pravni promet proizvoda, usluga, nekretnina, prava ili obveza, pridobije poslovne partnere ili u javnosti ostvari ugled ili dobro ime.
Oglašavanje se obavlja uz novčanu ili drugu naknadu ili u svrhu samopromidžbe.
Oglas mora biti jasno označen kao takav i vidljivo odijeljen od drugih programskih sadržaja. Oglas ne smije biti takav da kod gledatelja, slušatelja ili čitatelja izazove dojam kao da je riječ o programskom sadržaju medija.”
Nakon detaljne rasprave o zakonskim regulativama i etičkim normama, polaznici su upoznati s najčešćim pravno i moralno dvojbenim praksama u oglašavanju i marketingu poput zavaravajućeg, prikrivenog i šokantnog oglašavanja, objektifikacije, omalovažavanja, plagiranja, uporabe umjetne inteligencije i tako dalje.
Odlično predavanje, interaktivno, s puno primjera iz stvarnog života, baš sam bila oduševljena. Najbolji predavač do sada! Sve pohvale!“,
dojam je jednog polaznika današnjeg webinara.