Što je matrica prioriteta?
Upravljanje vremenom je jedna od ključnih vještina u poduzetništvu, ali i privatnom životu. Kako bolje organizirati svoje vrijeme i kako nam u tome može pomoći matrica prioriteta saznali smo od Anite Kanđere na webinaru 5 alata za uspješnu organizaciju vremena.
Postoji više alata koji nam mogu pomoći u organizaciji vlastitog vremena i na nama je da ih isprobamo i vidimo što za nas funkcionira. Anita je na ovom predavanju nastojala polaznicima približiti svoje najdraže alate za organizaciju vremena od kojih je jedan i matrica prioriteta.
Od čega se sastoji matrica prioriteta?
Matrica prioriteta ili Eisenhowerova matrica je alat koji nam izuzetno pomaže pri upravljanju vremenom. Ona dijeli zadatke prema hitnosti i važnosti, omogućujući nam bolje određivanje prioriteta.
Matrica prioriteta se sastoji od 4 kvadranta:
- Hitno i bitno – ovi zadaci su ključni za poslovanje i imaju kratak rok te ih treba riješiti odmah, inače ćemo imati velike posljedice,
- Bitno, ali nije hitno – ovi zadaci su nam dugoročno bitni jer nam donose dugoročnu vrijednost. Njih trebamo planirati jer oni zapravo sprječavaju krize,
- Hitno, ali nije bitno – ovi zadaci traže brzo djelovanje, ali nam ne donose veliku vrijednost. Njih valja delegirati drugim osobama,
- Nije bitno i nije hitno – ovi zadaci i aktivnosti nam bespotrebno oduzimaju energiju i vrijeme i njih valja eliminirati.
Anita ističe kako je najveća prednost matrice da ona osvješćuje što trebamo mi, a što drugi:
To što nešto možete, ne znači da morate!“.
Na webinaru su polaznici osmišljavali vlastitu matricu prioriteta kako bi mogli bolje prioritizirati svoje obveze i tako bolje organizirati svoje vrijeme.
Predavačica Anita jako je elokventna i pristupačna, te je približila temu svim sudionicima. Iako se čini da je tema banalna, međutim neke stvari smo mogli čuti prvi put na ovakvom predavanju. Zadovoljna sam predavanjem i konkretnim primjerima iz prakse!“,
zaključila je jedna polaznica.