Što je “brand positioning statement”?
Jedini način da se istaknemo od velike konkurencije jest dobro brendiranje. No kako se uspješno brendirati u današnjim uvjetima? U ovom problemu pomogao nam je Željko Popović u sklopu edukacije Kako od proizvoda napraviti brend.
Brendiranje je proces kreiranja vrijednosti kojom se utječe na percepciju potrošača komuniciranjem određenih vrijednosti utkanih u određene proizvode i usluge kako bi ga potrošač smatrao vrijednim izdvajanja željenog iznosa novca.
Ljudi kupuju razna dobra i usluge zbog potreba. Dio tih potreba su racionalne, a dio iracionalne ili emotivne. Pritom su skloniji kupovati proizvode i usluge koji su im već poznati te koji rezoniraju s njihovim vrijednostima:
Brend pojednostavljuje odluke o kupnji i odabiru te nam jamči određenu kvalitetu!”.
Što je i od čega se sastoji “brand positioning statement?”
Brand positioning statement je temeljna tvrdnja o brendu kojom u cijelosti određujemo odnos brenda i potrošača. Brand positioning statement u sebi nudi odgovore na sljedeća pitanja:
- Koji je portret potrošača?
- Koje su temeljne potrebe tog potrošača?
- Koji je naziv brenda?
- U koji konkurentni okvir taj brend spada?
- Kakva je osobnost tog brenda?
- Koji su benefiti tog brenda?
- Koji dokazi to potvrđuju?
- Koja je bit, odnosno esencija brenda? Koja misao odražava dušu brenda?
- Koje vrijednosti taj brend zastupa?
Kada odgovorimo na ova pitanja, brand positioning statement možemo sažeti u tvrdnji:
Potrošaču određenih socio-demografskih karakteristika koji ima određene potrebe i određen sustav vrijednosti BREND određene kategorije proizvoda svojom osobnošću donosi određenu korist zbog određenih osobina i karakteristika koje mu to omogućavaju.”