Što je analiza tržišta i zašto je radimo?
Prilikom ulaska u biznis poželjno je napraviti istraživanje i analizu tržišta. Ovoj temi posvetili smo se na edukaciji Analiza tržišta i cjenovno pozicioniranje koju je vodila Sanija Vnučec Panjkota i pritom naučili što je ona i koja je njena svrha.
Analiza tržišta nije jednostavan proces, ali nas štiti od krivih procjena! Analiza tržišta nije niti jednostavna niti jeftina, ali KRIVA procjena će nas koštati daleko više!”,
istaknula je Sanija na početku predavanja.
Pa, što je točno analiza tržišta? Analiza tržišta je postupak utvrđivanja održivosti nove usluge ili proizvoda i vrlo je bitna za tržišno pozicioniranje. Radi se o postupku prikupljanja podataka o tržištu unutar neke industrije.
Analizom tržišta sagledavamo situaciju, pronalazimo prilike i prijetnje na tržištu, evaluiramo i pozicioniramo sebe i svoju organizaciju, istražujemo zakonitosti tržišta, upoznajemo potencijalnu konkurenciju, kao i potencijalne korisnike i njihove potrebe (očekivanja, razmišljanja).
Dobra analiza tržišta daje odgovore na sljedeća pitanja:
- Tko su nam potencijalni kupci?
- Koje su navike kupaca općenito, a koje su navike naših potencijalnih kupaca?
- Koja je veličina ciljanog tržišta?
- Tko su nam konkurenti?
- Koliko je potencijalni kupac spreman platiti proizvod ili uslugu koju nudim?
- Koje su prednosti, a koje mane naših konkurenata?
Da bismo doznali kako potrošaču ponuditi rješenje, potrebne su nam analize. Da bi probudili emocije kod kupaca moramo znati što utječe na njihove odluke o kupnji.
Polaznici su na ovoj edukaciji saznali kako sami mogu analizirati tržište, nakon čega su učili primijeniti dobivene podatke u cjenovnom pozicioniranju na tržištu.