Prije izrade webshopa obavezno napravite analizu tržišta!
Za većinu poduzetnika koji trguju raznim dobrima webshop je logičan korak za razvoj poslovanja. Također, webshop kao prodajni alat nikada nije bio aktualniji. O čemu sve valja promisliti prilikom izrade webshopa i kako ga pokrenuti, učili smo protekla dva dana od Siniše Begovića.
E-trgovina ili e-commerce je širi pojam i veća cjelina od samog webshopa. E-trgovina je dio e-poslovanja, a sastoji se od webshopa, prodajnih kanala i raznih online trgovina.
Webshop je dio interneta putem kojeg kupac može kupiti proizvode od trgovca ili proizvođača u realnom vremenu. Najčešće se radi o katalogu proizvoda koje kupac može dodati u svoju košaricu, naručiti ih i platiti online.
Analizirajte prije izrade webshopa!
Ono što je odmah na početku predavanja Siniša osobito naglasio našim polaznicima jest važnost analize tržišta i marketinško promišljanje prije samog početka izrade webshopa:
Prije nego uopće krenete, napravite mikro i makro analizu okruženja da vidite ima li vaš pothvat uopće smisla!”.
Kada kreću u analizu, poduzetnici se često znaju fokusirati na jedan dio mikro ili makro okruženja, dok zanemare ostale dijelove. Zato im je Siniša preporučio koristiti sljedeće interne i eksterne analize:
-
- SWOT analiza (strenghts, weaknesses, opportunities, threats),
- PESTLE analiza (political, economic, social, technological, legal, environmental).
Cilj ovih analiza jest upoznavanje tržišta i stvaranje konkurentske prednosti za vlastitu tvrtku. Nakon što znamo tko je naša publika i na koji joj način pristupiti, krećemo u tehnički dio izrade webshopa za koji je Siniša polaznicima detaljno objasnio sve moguće opcije.