Pregovaranje e-mailom?
Kada nije moguće pregovarati uživo, pribjegavamo pregovaranju putem telefona ili e-maila. Na predavanju o strategijama i taktikama poslovnog pregovaranja, Davorka Biondić Vince iznijela nam je glavne karakteristike i boljke pregovaranja e-mailom.
Prilikom pregovaranja uživo, sudjeluju sva osjetila, što je nedostatak komunikacije preko e-maila. Upravo je to i razlog zašto tijekom pregovaranja mailom dolazi do najviše konflikata, nerazumijevanja i neprijateljstava.
Za razliku od pregovaranja telefonom, kada se u danom trenutku mogu razjasniti nerazumijevanja, putem maila je to puno teže jer treba čekati na odgovor druge strane.
Kod pregovaranja e-mailom nema nikakvog odnosa, osim teksta koji možete i ne morate razumjeti. Misleći da štede vrijeme, ljudi šalju mailove, no oni zapravo oduzimaju najviše vremena,
poručila je Davorka polaznicima.
Kako pregovarati putem maila
Ako nemate drugog izbora, osim pregovarati putem maila, potrudite se da komunikacija bude jasna i jednostavna. Pregovarački mailovi započinju rečenicom koja potiče pozitivnu emociju, zahvalom ukoliko ste ste odradili sastanak uživo. Potom krenite na činjenice, argumente i stvaranje potrebe za proizvodom i koristi koju dobiva druga strana. Emocijama nema mjesta u tom dijelu maila. Na samom kraju zatražite povratnu informaciju i završite pozitivnom emocijom.
Kada se radi o pregovorima u koje su uključeni veliki novčani iznosi, potreban je sastanak uživo. Također, ne komunicirajte putem maila u konfliktnim situacijama i pod utjecajem emocija, jer na taj način možete ugroziti odnose.
Polaznici su tijekom ove dvodnevne edukacije imali doista puno toga za naučiti. Davorka je kroz niz primjera i anegdota pokazala vještinu pregovaranja. Tome je posvjedočila i Vesna Bogdanić te rekla:
Pregovaranje, vještina koja bi po mom mišljenju trebala postati sastavni dio učenja i poučavanja, počevši od vrtića pa nadalje. Pregovaramo svakodnevno; u vlastitom domu, školi, tržnici, poslu…. a da toga nismo ni svjesni. Naime, nitko nas o tome nije podučio. Ako smo i postigli željeni rezultat, uglavnom je on plod “urođenih” komunikacijskih vještina. Dvije stvari po kojima ću pamtiti ovaj seminar:
Prva, pregovaranje je proces u kojem obje strane dobivaju i druga, za postati dobar pregovarač nisu potrebne urođene sposobnosti. Potrebno je konstantno se educirati, ulagati u sebe, posvetiti se usavršavanju onih vještina i sposobnosti koje će nas dovesti do željenog cilja. Gđa. Davorka je iskusan pregovarač, izvrstan predavač i osoba koji zna prenijeti znanje. Hvala Davorka!