Pregovaračka komunikacija bez napadačkih izjava
Za propadanje poslova najčešće je zaslužna loša komunikacija te fokus isključivo na sadržaj pregovaranja. Koja pravila poštivati i kako se ponašati kao dobar pregovarač, pokazala je Davorka Biondić Vince na edukaciji Strategije i taktike uspješnog pregovaranja.
Čak 93% uspjeha u komunikaciji ovisi o emocionalnoj inteligenciji. Najuspješniji su oni ljudi koji su optimistični, empatični i znaju aktivno slušati.
Danas u 21. stoljeću, imati kvalitetan proizvod ili uslugu nije nikakva garancija za uspjeh. Garancija za uspjeh je znanje o tome kako kupac kupuje. Danas dobro više nije dovoljno dobro, već treba postojati vrhunski proizvod,
napomenula je Davorka i poručila polaznicima:
Vi ste prezentacija svog proizvoda. Kroz prvih 7 sekundi, koliko je potrebno da ostavite prvi dojam, osmijehom stvorite percepciju o sebi kao o dobrom prodavaču.
Napadačke izjave
Kada kažete nekome da nije u pravu, on se osjeća napadnuto, stoga pristupite drugima na način koji ih neće staviti u neugodnu poziciju prilikom pregovaranja. Koristite riječi poput: ‘moj stav je’, ‘ja smatram’, ‘bilo bi dobro’, ‘predlažem da’. Prilikom komunikacije budite neutralni, bez riječi zbog kojih bi se sugovornik mogao osjećati ugroženim. Primjerice, umjesto ‘morate paziti na’ koristite izraz ‘bilo bi dobro da se obrati pažnja’. Stoga, izbjegavajte ovakve izraze i uvijek pronađite alternativu.
Bilo bi dobro izbjegavati rastavni veznik ali jer njime pobijate ono što ste rekli u prethodnom dijelu rečenice.
Na ovoj dvodnevnoj edukaciji, polaznici su sami isprobali neke od tehnika dobrog pregovaranja. Izabela Jurčić, polaznica edukacija, vrlo je zadovoljna naučenim:
Edukacija je iznimno interesantna i potrebna svima koji se u svom poslu susreću s pregovaranjem. Iako već imam određeno iskustvo u pregovaranju, iznenadilo me koliko novih tehnika sam naučila, a posebno je dobro što smo to provježbali i na konkretnim primjerima. Pozitivan stav i samouvjerenost su ključ uspjeha. Preporučila bih radionicu svima, od studenata do ljudi koji već imaju iskustvo.