Prednosti franšize kao strategije rasta
Franšiza može biti dobar način ulaska u poduzetništvo, ali i odličan način širenja već postojećeg poslovanja. Za poduzetnike koji razmišljaju o širenju svog poslovanja putem franšize organiziran je webinar Je li moj posao franšizabilan? pod vodstvom Ljiljane Kukec, stručnjakinje za franšize.
Franšiza je poslovni odnos u kome jedna strana davalac franšize iznajmljuje primaocu franšize svoje ime, znanje, iskustvo (know how) i stalno savjetovanje u toku poslovanja u zamjenu za plaćanje ulazne pristojbe (franchise fee) i tantijema.
Franšiza je odnos kao brak – zakonom vezani odnos na dug period. Pristali ste ući u odnos, postoje neka osnovna pravila, ali ima puno stvari koje se moraju riješiti u hodu. Kompromis, komunikacija, prilagodba…“,
ističe Ljiljana.
Franšizno poslovanje kao način rasta poslovanja od strane budućih partnera osigurava upravo one resurse koje poduzetnik često nema za širenje poslovanja – novac, vrijeme i motiviranost.
Ljiljana nam je na predavanju istaknula prednosti franšize kao načina rasta:
- donosi uključenim stranama najviše koristi,
- zahtijeva manje angažiranje kapitala,
- predstavlja manji poslovni i financijski rizik,
- omogućava brži i sigurniji rast,
- franšiza daje primatelju franšize alate velike tvrtke, a ostavlja mu neovisnost i prednosti poduzetnika.
Ipak, iako je franšiza pristupačan način širenja poslovanja, to ne znači da je BESPLATAN način. Postoji trošak razvoja franšiznog sistema, pravni troškovi, troškovi marketinga franšize, ostali troškovi, kao i troškovi zaposlenika.
Odlična edukacija, hvala!“,
komentar je polaznika ovog predavanja.