Poduzetničke suradnje – Green I Organic i Peptu
Smatramo da je umrežavanje i suradnja malih poduzetnika od izuzetne važnosti. Zato u seriji članaka „Poduzetničke suradnje“ nastojimo prikazati na koje sve načine surađuju mali poduzetnici i kako to utječe na njihovo poslovanje.
Izmijenili smo nekoliko riječi s našim korisnicama Herminom Skular iz obiteljske tvrtke Green I Organic te Dubravkom Fazlić iz tvrtke Peptu. Dok je Hermina korisnica potpore Grada Zagreba za proizvodnju i bavi se proizvodnjom sokova od aronije i ekoloških shotova, Dubravka je usmjerila obiteljsku tradiciju prema zdravijem načinu života.
Hermina i Dubravka, za početak nam recite nešto o sebi!
Hermina:
Sve je započelo ponudom ukusnog i zdravog organskog soka od aronije, bez šećera, sladila i aditiva. Budući da smo i veliki zaljubljenici u pikantne, slatke i mirisne začine, proširili smo paletu proizvoda na kurkumu, đumbir i cimet. Tako u ponudi imamo ekološke shotove od kurkume, đumbira i cimeta koji su osmišljeni kao dnevna doza vitamina. Paletu proizvoda planiramo širiti na temelju povratnih informacija od klijenata koji su za sada jako zadovoljni ponuđenim proizvodima.
Dubravka:
Peptu je zdravi način života. Briga o sebi, svome tijelu, svojim mislima i svome duhu. Mene opušta kuhanje i stvaranje ukusnih zalogaja. Obiteljsko nasljeđe i ljubav prema balansu u životu potaknulo me je na otvaranje proizvodnje. I tako sam se, nakon dugog razmišljanja i uz podršku obitelji, ponovno upustila u poduzetnički pothvat u kojem proizvodimo granolu, raw kolače, energetske kuglice, krekere. Za svoje proizvode koristimo birane sastojke vrhunske kvalitete, a u sklopu proizvodnje imamo i Program “Slatki Malci” – to su kulinarske radionice za klince i klinceze.
Kako se nosite s poduzetništvom danas u odnosu na razdoblje kada ste počele?
Hermina:
Moglo bi se reći da je sada puno toga lakše budući da su početni koraci iza nas. Ulazak u svijet poduzetništva ima svoj prirodni tijek i zato je prvi period težak dok se ne dođe do potrebnih informacija, kontakata i dok se jednostavno sve ne postavi onako kako je i zamišljeno. Nakon nekog vremena sve počinje dolaziti na svoje mjesto. Trenutno smo u situaciji da širimo paletu proizvoda, kao i mrežu partnera i prodajnih mjesta. Nadamo se da će tako i ostati te da ćemo kupcima i dalje nuditi ekološke sokove koji im se sviđaju, i to vrhunske kvalitete.
Dubravka:
Izazovno je. Kao i svaki posao, promjene su konstantne. Lakše je nego na početku, našli smo prave partnere, izašli s proizvodima na tržište. Sada u skladu sa svojim kupcima razvijamo novu paletu proizvoda.
Nedavno ste stupile u poslovnu suradnju. O čemu je riječ?
Dubravka:
Spajanje i kreiranje novih okusa moja je strast i hobi. Kada sam upoznala Herminu i probala njene proizvode, poželjela sam napraviti nešto s njima. Tako je nastao raw kolač s aronijom i kakaom, a onda zdravi zobeni keksi s plodom aronije. To je samo početak. Kada si mi mali proizvođači pomažemo, nekako nam je lakše. Dijelimo informacije, podržavamo se i vidljiviji smo na tržištu. Jako se veselim nastavku suradnje.
Hermina:
Našle su se dvije zaljubljenice u slatkiše! Poslovna suradnja je uvijek moguća ako postoji dobra volja s obje strane. Nije nam trebalo puno da dođemo do ideje kako bismo mogle spojiti naše proizvode u nešto potpuno novo, zdravo i, naravno, slatko. Kada bi svi bili spremni surađivati na takav način, i međusobno jedni drugima pomagati, svima bi bilo lakše i uspješnije bi poslovali. Naša slatka priča je tek počela i nadam se da ćemo odraditi još puno zajedničkih projekata.
Na što valja obratiti pozornost kod dogovaranja suradnji?
Svakako je važno da suradnja ima svoju svrhu i zadani cilj. Naravno da se suradnja sklapa kako bi obje strane imale koristi od toga, a da se opet klijentima ponudi kvalitetan i inovativan proizvod. Važno je i da obje strane imaju ista očekivanja, da razmišljaju u istom pravcu i da su njihovi proizvodi i usluge kompatibilni.
Također je važno i s kim se dogovara suradnja. To treba biti osoba od povjerenja, kojoj potpuno vjerujete i s kojom želite surađivati i s kojom možete transparentno i otvoreno komunicirati. To je jedini ispravan put da poslovna suradnja u konačnici i ostvari uspješne rezultate.
Prema vašem mišljenju, koliko je umrežavanje malih poduzetnika bitno za njihov daljnji razvoj?
Dubravka:
Izuzetno je važno. Svatko od nas ima nešto što bi drugome moglo zatrebati. Umrežavanje malih poduzetnika je važno za širenje kontakata, poslovnih susreta, otvaranje novih prilika. Na ovaj način dobivamo nove ideje, povratnu informaciju za svoj proizvod, čujemo potrebe tržišta. Rekla bih da je uz kvalitetan proizvod to druga najvažnija stvar.
Hermina:
Umrežavanje je od velike važnosti i ne mogu niti zamisliti poslovanje bez širenja mreže kontakata, novih poznanstava i poslovnih susreta. Bez obzira koji je cilj umrežavanja, uvijek se nauči nešto novo i iz svake priče se izvuče pouka. Pored toga, uvijek netko zna nekoga i polako se mreža kontakata širi, a poslovanje postaje uspješnije. To je važno na samom početku poslovanja, ali je jednako važno i nastaviti održavati kontakte s poslovnim partnerima.
Foto: Hermina Skular i Dubravka Fazlić privatna arhiva, Barbara Blečić