Nova pravila tržišne igre
Danas potrošači komuniciraju s oglašivačem kao nikad prije. Zbog preuzimanja kontrole nad informacijama, potrošači odlučuju što će, kada i kako konzumirati i hoće li ući u interakciju s oglašivačima/brendovima. Kako napraviti kvalitetno istraživanje, objasnila nam je Nada Finderle tijekom edukacije ‘Istraživanjem i analizom do potrošača‘.
Uvjeti na tržištu se iz dana u dan mijenjaju te je zato potrebno obratiti posebnu pažnju na nekoliko ključnih stvari.
Nesigurnost i brze promjene životnih uvjeta – nepredvidivi događaji mijenjaju potrošače, njihove prioritete, a samim time i naš odnos s njima. Zato trebate uzeti u obzir da se zbog brze promjene situacije na tržištu treba boriti kako biste upravo vi bili oni kojima će potrošači vjerovati.
Medijska scena se mijenja – trebate spoznati preko kojeg medija doći do potrošača. Ono što je prije nekoliko godina bilo popularno, sada više ne funkcionira. Nekad smo čitali novine, sada čitamo portale, a to je odličan primjer brzine promjene medijske scene u kratkom razdoblju.
Kupovna moć – promjena životnih uvjeta uvelike utječe na kupovnu moć potrošača. Vaša je zadaća da odredite koje su kupovne moći vaši potrošači, kako biste svoj proizvod nudili upravo onim potrošačima koji ga mogu i žele kupiti.
Broj potrošača – normalno je da će broj vaših potrošača varirati obzirom na sezonu, godišnje doba, pojavu nove konkurencije, no važno je da kontinuirano pratite broj potrošača da ne bi bilo prevelikih odstupanja.
Pojavljivanje novih proizvoda – sagledajte koliko ste novih proizvoda ponudili, ali i koliko ih je ponudila vaša konkurencija kako biste mogli znati kako tržište ‘diše’.
(Pre)više reklama – svijet reklama je vrlo važan jer nas vodi u različite svjetove, ali morate uzeti u obzir da ste samo jedna od mnogobrojnih reklama koje su dostupne u svim vrstama medija. No, vaša je uloga sa svoju poruku plasirate kroz onaj medij koji prati upravo vaš potrošač.
Ono što vam je profitabilno danas, ne znači da će biti profitabilno sutra,
poručila je Nada i kazala kako je važno konstantno pratiti trendove i događanja na tržištu kako biste mogli biti dostupni svojim potrošačima. Ako se prema potrošaču odnosite onako kako biste željeli da se prema vama netko odnosi da ste potrošač, onda ćete dobiti zadovoljnog i vjernog potrošača.
Polaznica edukacije, Ivana Kosinec, rekla nam je u nekoliko rečenica kako je doživjela edukaciju:
Predavanje je bilo vrlo korisno. Smatram da je jako bitno dobro postaviti svoju ciljanu skupinu te jako dobro upoznati svoje konkurente, a to se svakako bez istraživanja tržišta ne može. Svakome tko ulazi u vlastiti biznis ovo je obavezna edukacija!