Matchfector – za najbolje izdanje interijera i poslovanja!
Nakon impresivne korporativne karijere Silvija Tičić je odlučila dati šansu sebi i krenuti u poduzetništvo. Spojila je svoje interese – prodaju i dizajn interijera te otvorila obrt Matchfector koji već uspješno posluje već više od godinu dana:
Matchfector je tvrtka koja pokriva širok spektar djelatnosti. Prva je uređenje interijera, adaptacije stambenih i poslovnih prostora te prodaja materijala za interijere (parketi, vrata, sanitarije, rasvjeta i tekstil). Također, uspješni smo i na polju edukacija u prodaji te savjetovanja u svezi poslovanja i administracija.
Iako na prvu izgleda da su te dvije stvari nepovezane, u praksi se jako dobro nadopunjuju jer mogu koristiti svoje diverzificirano iskustvo koje stječem svaki dan kako bih savjetovala druge da unaprijede svoje poslovanje“.
Silvijin ulazak u poduzetništvo se nije desio preko noći. Nakon 25 godina radnog iskustva u korporacijama na raznim pozicijama od komercijaliste do direktora prodaje i marketinga, odlučila je sama sebi pružiti priliku kao poduzetnica i dizajnerica interijera:
Godinama sam gledala kako uspješnost mojih rezultata u tim tvrtkama rezultira povećanjem profita tvrtki u kojima sam radila. Nakon dugog vaganja odluka je pala – idem u poduzetnike pa što bude!
S uređivanjem interijera sam krenula još kao srednjoškolka, a na fakultetu sam kolegicama i kolegama uređivala podstanarske stanove. Većina nas nije imala novaca za život u luksuzno opremljenim stanovima, pa smo se snalazili i detaljima pokušavali urediti naše privremene smještaje u domove.
Kako sam godinama radila na funkcijama uz koje nije bilo dozvoljeno raditi drugi posao izvan radnog vremena, uređenje interijera sam radila iz ljubavi godinama besplatno. Moram priznati do sad je poveći broj projekata iza mene, a s vremenom sam se okružila poslovnim suradnicima s kojima danas, mogu reći, imam savršenu suradnju!”.
Pokretanje poslovanja često traži inicijalna ulaganja koja Silvija nije imala, stoga se odlučila informirati o svim dostupnim potporama i mogućnostima. Tako je saznala i za ZICER Plavi ured gdje su joj prezentirane sve relevantne informacije u vezi pokretanja poslovanja:
Raspitivala sam se na više strana i dobila savjet da odem u ZICER Plavi ured na Start-up akademiju koja će mi pomoći oko detalja kako voditi tvrtku, što treba sve znati, što se sve plaća i kako aplicirati na potporu za samozapošljavanje. Iako sam po struci magistra ekonomije, otvaranje tvrtke je nešto u čemu nisam imala iskustva i trebala sam nekog tko će mi detaljno objasniti što su moje obaveze i kako se organizirati.
Kasnije sam svoje znanje počela dijeliti i s ostalim potencijalnim poduzetnicima te sam se usavršila u pisanju planova za samozapošljavanje!“.
Svoj obrt nazvala je Matchfector što simbolizira spoj dvije riječi koje je opisuju – “matching” odnosno spajanje i “perfection” odnosno savršenstvo. Upravo zbog sveg ovog, svaki radni dan joj je drukčiji i novi izazov sam po sebi. O razlikama između uobičajenog zaposlenja i samostalnog poduzetništva Silvija govori:
Iako nemam kao nekad ‘sigurnu plaću’, istovremeno nisam ni ograničena na iznos na koji sam bila u korporacijama. Danas nekako osjećam da je sve nekako lakše. Zašto lakše? Pa jednostavno je. Dok sam radila za druge ponašala sam se odgovorno i trudila sam biti maksimalno učinkovita te s takvim navikama i još većim žarom pristupam poslu kao poduzetnica.
Zna se dogoditi da jutro imam slobodno za sebe, a popodne sam ili na gradilištu ili držim edukaciju. Šetnja po centrima i biranje sanitarija, podova ili namještaja ne doživljavam kao posao, već kao zadovoljstvo. A tek kad se predaju ključevi, onaj pogled i osmijeh zadovoljnih klijenata vrijedi više od ičega! Isto tako, ništa se ne može mjeriti s pozivom zadovoljnog klijenta 10 dana nakon održanih edukacija iz prodaje koji još jednom zahvaljuje i hvali se rezultatima“.
Iako je krenula u poduzetništvo tek nekoliko mjeseci prije početka pandemije, ističe kako je bitno u takvim trenucima biti trezven i realan te se prebaciti na onaj posao koji tržište traži:
Biti poduzetnik je stvarno izazov i ne bih ga savjetovala ljudima koji nisu spremni ‘povući’ i u trenucima kad ne ide. Ima mjeseci kada skrivate primanja od samog sebe jer niste nikada toliko dobili u jednom mjesecu, ali ima i mjeseci kad ne sjedne niti jedna uplata. Bitno je da su ljudi koji se upuštaju u poduzetništvo svjesni da je biti poduzetnik isto što i EKG crta – malo dolje, malo gore, ali i dok je tako dobro je…. jer svi znamo što ravna predstavlja.
I za kraj – ništa što nas ispuni srećom i zadovoljstvom ne pada s neba i ne dolazi samo od sebe preko noći. Vjerujte u sebe, zasučite rukave i krenite u nove pobjede!“.
Foto: Silvija Tičić privatna arhiva