Mali iznajmljivači – koje kanale oglašavanja odabrati?
Trodnevni ciklus specijalističkih edukacija za male iznajmljivače obiteljskog smještaja otvorili smo predavanjem “Mali iznajmljivač, veliki posao i njihove porezne obveze” na kojem smo saznali ponešto i o dostupnim kanalima oglašavanja za iste. Predavanje je vodila Anamarija Cicarelli, savjetnica u turizmu.
Cilj svakog malog iznajmljivača jest adekvatno popuniti svoje smještajne kapacitete. A da bi mogli adekvatno popuniti smještajne kapacitete, potrebno je doći do potencijalnih gostiju. Budući da se najčešće radi o nepoznatim osobama iz inozemstva, potrebno je koristiti određene kanale oglašavanja.
Koji sve kanali oglašavanja postoje?
Predavačica dijeli kanale oglašavanja na 5 vrsta:
- Turističke agencije – još su uvijek dominantne na tržištu, a karakteristika su im visoke provizije jer imaju velike troškove.
- Portali – trenutno su aktualni. Postoji više vrsta portala:
- na proviziju – oni mogu biti na upit ili na instant booking (Booking.com) – gosti ne žele čekati odgovor jeste li slobodni ili niste
- besplatni turistički portal – sve besplatno, ali veoma malo upita
- plaćeni turistički portal – plaćate im za oglašavanje na njihovom portalu.
- Web stranica – danas mnogi iznajmljivači koriste web stranice kao prezentacijski kanal, no predavačica tvrdi da je on prodajni kanal budućnosti.
- Društvene mreže – odlične za povezivanje s gostima, ali postoji problem ciljane skupine i održavanja društvenih mreža.
- Plakati, brošure, letci, vizit karte – danas su već zastarjeli oblici oglašavanja.
Kako odabrati najbolje mjesto za oglašavanje?
Predavačica savjetuje donijeti odluku nakon što smo sagledali svoju situaciju kroz sljedeće faktore:
- objekt – lokacija objekta, cijena objekta, kategorija objekta,
- Vi – vrijeme koje ste spremni utrošiti, budžet, snalaženje na kompjuteru, jezik,
- portal – broj objekata na vašoj lokaciji.
Prvi puta dolazim, predavačica je odlična, zanimljiva, puna savjeta, tema je važna i sve pohvale što ste organizirali ovakvo predavanje!”
– izjavila je Jelena Šipek, polaznica predavanja. Ostali seminari u ovom ciklusu za male iznajmljivače održat će se još 25. i 26. travnja na Tribini grada Zagreba.