Kako komunicirati s Nijemcima?
U današnjem svijetu za mnoge je poduzetnike neizbježno poslovati s inozemstvom. Međutim, tu su i razne kulturalne zamke koje valja imati na umu prilikom komunikacije s osobama iz različitih društvenih sredina. Nešto više o ovoj temi saznali smo od Zrinke Peharec na edukaciji Interkulturalna komunikacija.
Prilikom komuniciranja s ljudima iz drugih kultura, često se koristimo stereotipima. Stereotipi su sklop pojednostavnjenih i pretjerano uopćenih osobina koje se pridaju svim pripadnicima neke društvene skupine. Neki od tih stereotipa vrijede za generalnu populaciju, no oni ne važe za sve pripadnike te skupine i treba ih uzimati s rezervom.
Na edukaciji su polaznici tako prolazili neke od najpoznatijih stereotipa za pojedine nacionalnosti, a onda su podijelili svoja iskustva s istim nacionalnostima.
Kako poslovati u Njemačkoj?
Budući da Zrinka ima bogato poslovno iskustvo u Njemačkoj, našim je polaznicima pri komunikaciji s Nijemcima savjetovala:
- Kada se predstavljaš ne koristi titulu, predstavite se prezimenom!
- Ne rukujte se s jednom rukom u džepu.
- Nijemcima je točnost pri poslovnim sastancima i društvenim događajima iznimno bitna.
- Kontakti su krucijalni za poslovni uspjeh. Nijemci koriste banku, njemačkog predstavnika ili Gospodarsku komoru za industriju i trgovinu kad god je to moguće.
- Položaj je vrlo bitan u poslu. Nikada ne dogovarajte sastanak s niže rangiranim zaposlenikom kompanije od svog ranga!
- Primarna zadaća prvog sastanka je upoznati se i procijeniti osobu, uspostaviti povjerenje i provjeriti “kemiju”.
- Sastanci su formalnog karaktera.
Osim o komunikaciji s njemačkim državljanima, Zrinka je s polaznicima podijelila svoje iskustvo iz Turske te naglasila kako je nemoguće poznavati običaje svih kulturnih skupina i grupa u potpunosti. Zato treba biti otvorenog uma i vjerovati svojim instinktima:
Bez obzira gdje se nalazite, neverbalna komunikacija i vlastiti osjećaj vam uvijek mogu biti od pomoći!”.
Ovu edukaciju polaznica Željka Šeler je komentirala riječima:
Zanimljivo je čuti nešto novo o različitim kulturama, osvijestiti se stereotipa i otvoriti oči te prihvatiti druge kakvi jesu!”.