Koje su najčešće predrasude o franšizi?
Svaki posao može biti rastući posao. Kako proširiti postojeće poslovanje putem franšize, koje su prednosti, a koje predrasude o ovakvom proširenju poslovanja saznali smo od franšizne stručnjakinje Ljiljane Kukec na webinaru Je li moj posao franšizabilan?.
Postoje mnoge predrasude kako je franšizni model poslovanja rezerviran za objekte brze hrane i slične djelatnosti, no zapravo većina poduzetnika može franšizirati svoje poslovanje.
Franšizno poslovanje je sistem trgovanja dobrima, uslugama ili tehnologijom koje se bazira na bliskoj i stalnoj suradnji financijski samostalnih poduzeća vlasnika franšize (franšizodavaca) i pojedinačnih korisnika franšize (franšizoprimaca), gdje vlasnik garantira svojim korisnicima pravo i nameće obavezu da će voditi posao u skladu s konceptom franšize“,
ističe Ljiljana.
Najčešće predrasude o franšizi
O franšiznim modelima poslovanja vladaju brojne predrasude od kojih su najčešće:
- Franšizing je limitiran na fast food i maloprodaju,
- To je samo za velike igrače,
- Nemam vremena za to,
- Zašto bih ja dao svoje poslovne tajne,
- Uspjeh je garantiran,
- Franšizni ugovor se može kopirati,
- Zašto bi netko kupio moju franšizu,
- Franšizna mreža i lanac prodajnih mjesta su ista stvar.
Ljiljana pobija sve ove tvrdnje ističući kako brojne djelatnosti mogu biti franšizirane te kako je dovoljno imati nekoliko godina iskustva za širenje putem franšize.
Naravno, od velike važnosti je i poslovni sektor u kojem poduzetnik posluje, kao i kredibilitet poduzetnika, sistematiziranost, inovativnost, profitabilnost i adaptabilnost poduzeća.
Fenomenalna predavačica! Odlična tema!“,
zaključili su neki od polaznika na kraju ovog webinara.