Koja je uloga poslovnog plana u kreiranju webshopa?
U digitalnom dobu sve više ljudi kupuje online, a slijedeći te trendove sve se više poduzetnika odlučuje na vlastiti webshop. Koje su im pritom mogućnosti na raspolaganju učili smo protekla dva dana od Siniše Begovića na edukaciji Kako pokrenuti dobar webshop.
Postoje razne varijante webshopa koje uvelike ovise o poslovnom modelu našeg budućeg poslovanja. Tu nam uvelike pomaže poslovni plan koji nam daje sliku na koji način će naše poslovanje biti profitabilno i održivo.
Dobar poslovni plan sadrži sažetak, opis poslovanja, analizu tržišta, marketing plan, operativni plan te financijski plan poslovanja, a dodatno je za izradu webshopa bitno definirati sljedeće ključne elemente:
- Namjena stranice – koja je namjena naše web stranice?
- Struktura stranice – kako će nam biti stukturirana web stranica te koji će dio nje činiti webshop?
- Sadržaj i veza sa SEO – kakav ćemo sadržaj nuditi na našoj web stranici i kako će biti optimiziran za tražilice?
- Funkcionalnost – preporuka je definirati i funkcionalnu specifikaciju web stranice kako bi izvođač bolje razumio njenu namjenu.
Prilikom pisanja poslovnog plana valja razmišljati i o organizaciji internet prodaje, kao i organizaciji distribucije artikala koje ćemo nuditi na tržištu.
Na ovoj edukaciji polaznici su prošli kroz marketinške temelje poslovanja na internetu, a evo što nam je rekla Ana Ćorić Samardžija:
Edukacija je izvrsna! Puno praktičnih primjera i savjeta iz iskustva. Predavač je jasno prikazao cijelu priču od planiranja, istraživanja, pa sve do implementacije webshopa, pa i praćenje sve potrebne metrike i izvlačenje zaključaka iz njih”.