knölldoll – modni brend u znaku Lijepe Naše
Magistru grafičke tehnologije Ivanu Knöll zapamtili smo za vrijeme svjetskog nogometnog prvenstva u Rusiji kao najljepšu navijačicu. U međuvremenu se njena navijačka priča razvila u – onu poduzetničku. Uz potporu za samozapošljavanje Grada Zagreba otvorila je obrt knölldoll kroz koji će pokrenuti proizvodnju CROkinija – kupaćih kostima s hrvatskim obilježjima.
Da se ljubav prema modi, putovanjima i navijanju može spojiti u uspješan biznis, dokazala nam je Ivana Knöll. Iako bi se moglo reći da njena poduzetnička priča počinje nogometnim prvenstvom 2018. godine, sama ideja o CROkinijima javila se nekoliko godina prije:
Na ideju sam došla još 2014. godine kada sam išla u Brazil na svjetsko nogometno prvenstvo. Tada sam shvatila da na tržištu nema gotovo ničeg navijačkog, a lijepog za žene. Kako sam zaista velik ljubitelj nogometa i mode, rekla sam da ću pokrenuti svoj brend, no nisam – posvetila sam se fakultetu i jednostavno tu ideju nisam tad realizirala. No došlo je to srebro u Rusiji i nakon toga sam odlučila svoju ideju napokon realizirati”.
Spletom okolnosti postala je javno lice što je iskoristila za izgradnju vlastitog brenda. Sljedeći korak bio je pokretanje tvrtke i proizvodnje kupaćih kostima. Kako se radi o proizvodnji odjeće, potpora Grada Zagreba za samozapošljavanje za proizvodne djelatnosti pokazala se idealnom mjerom:
Nikada nisam koristila nikakve potpore, a prvi put sam se prijavila na natječaj za samozapošljavanje Grada Zagreba. Sredstva ću primarno potrošiti na strojeve za proizvodnju. Ekipa iz ZICER Plavog ureda je jako susretljiva i srdačna, tako da mi je u svakom slučaju drago da sam se prijavila!”.
Modni brend knölldoll pokazao se vrlo uspješnim što najbolje pokazuje velik interes za atraktivne CROkinije. Narudžbe dolaze iz cijelog svijeta što čini Ivanine dane pomalo kaotičnima:
Ujutro prvo odgovaram na mailove, zatim provjeravam stanje robe i pošiljke, imam sastanak – nekad jedan, nekad pet – odradim slikanje ili pak trčim na neku audiciju, idem po balu tkanine koju sam naručila ili nešto što mi nedostaje za proizvodnju. Kada sve to obavim, obavezno idem na ples i potom razmišljam o novim poslovnim idejama ili kako nešto poboljšati.
Biti poduzetnik je stresno – bez fiksnog radnog vremena ste, sve je na vama i morate biti dostupni 0-24 h za sve problematike koje se mogu dogoditi. U mom slučaju sav posao je isključivo na meni. Ipak, iako zna biti jako naporno, volim tu dinamiku rada, a najviše me veseli kada vidim da sam svoju ideju realizirala uspješno – tada mi sav napor i stres padaju u zaborav!”.
No tu nije kraj – Ivana ima viziju razvoja svog brenda koju tek treba ostvariti. Slijedi uvođenje muške linije kupaćih kostima, a onda i ostalih odjevnih dodataka i artikala:
Moj glavni cilj je da kockice nisu samo nešto što se nosi isključivo na utakmice, već želim da one postanu prihvaćene kao predivan dizajn koji se može savršeno uklopiti u svakodnevni look, a usput predstavljati Lijepu Našu!”,
govori Ivana koja je već uspjela u svojem naumu o kojem ćemo, sigurni smo, još pričati.
Foto: Ivana Knöll privatna arhiva