Kako provjeriti tržišnu opravdanost poduzetničkog pothvata?
Jedan od temeljnih poslovnih dokumenata jest poslovni plan. Riječ je o dokumentu koji je važno izraditi prije kretanja u poslovni pothvat, osobito što se tiče njegovih financijskih elemenata. O ovim temama učili smo od Nenada Buljana na webinaru Financijski elementi poslovnog plana.
Poslovno planiranje je postupak organiziranog i logičnog odabiranja podataka bitnih za poslovanje, te njihovog uređivanja i analize s ciljem minimiziranja pogrešaka. Temeljni dokument poslovnog planiranja je poslovni plan koji stvara okvir za organizacijski razvoj u provođenju poslovne strategije.
Prije pokretanja poduzetničkog pothvata treba provjeriti njegovu tržišnu opravdanost!“,
ističe Nenad.
Provjera tržišne opravdanosti
No kako provjeriti tržišnu opravdanost poduzetničkog pothvata? Nenad ističe kako to možemo napraviti kroz analizu:
- Tržišta nabave – Tko su najvažniji dobavljači? Koje resurse osiguravaju? Po kojim cijenama? Koji su distribucijski kanali? Kako se financira nabava?
- Tržišta prodaje – Koliki je tržišni potencijal ciljanog tržišta? Koja je ponuda vrijednosti kupcima? Koje se potrebe zadovoljavaju, koji problemi rješavaju? Kako se proizvod plasira na tržište? Je li ponuda identična za sva tržišta ili tržišne segmente? Koliko je proizvod ili usluga jedinstven? Hoće li potražnja biti dovoljna? Tko su glavni konkurenti?
- Procjenu ostvarenja prihoda – tržišta – Koji je prag rentabilnosti poduzetničkog pothvata?
Na predavanju su polaznici imali prilike izrađivati poslovni plan hostela s naglaskom na njegove financijske elemente kako bi sami mogli procijeniti rentabilnost tog pothvata.
Edukacija je nadmašila moja očekivanja u svim segmentima – sadržajnosti, stručnosti, primjenjivosti i kvaliteti, a sadržaj je izlagač prenio s razumljivošću i jednostavnošću koje s lakoćom početnika uvode u svijet poslovnog planiranja“,
izjavili su neki od polaznika.