Kako postupiti u slučaju materijalnih nedostataka proizvoda?

Pokretanje web shopa, osim tehničkih funkcionalnosti, zahtijeva i poznavanje važećih pravnih propisa i procedura. Upravo o ovoj temi bavili smo se s Ana-Marijom Kajić na edukaciji Pravni aspekti otvaranja web shopa, a ovaj put smo se posvetili postupanju u slučaju materijalnih nedostataka proizvoda.
Prema Ana-Mariji, nedostatak proizvoda postoji ako:
- stvar ne odgovara vrsti, kvaliteti i funkcionalnosti kako je utvrđeno ugovorom o prodaji,
- stvar nije isporučena s dodatnom opremom uključujući ambalažu, upute za instalaciju ili druge upute čiji primitak kupac može razumno očekivati,
- je stvar nepravilno montirana, odnosno instalirana, a usluga instalacije čini dio ugovora o kupoprodaji,
- je kupac nepravilno instalirao stvar zbog nedostataka u uputama koje je dostavio prodavatelj.
Što u slučaju materijalnih nedostataka proizvoda?
U slučaju nedostatka proizvoda kupac je obvezan obavijestiti prodavatelja o postojanju vidljivih nedostataka u roku od 2 mjeseca od dana kada je otkrio nedostatak, a najkasnije u roku od 2 godine.
Kupac koji je pravodobno obavijestio prodavatelja o nedostatku proizvoda ovlašten je zahtijevati uklanjanje nedostatka, predaju druge stvari bez nedostatka, zahtijevati razumno sniženje cijene ili izjaviti da raskida ugovor.
Prodavatelj ne odgovara za nedostatke ako su u trenutku sklapanja ugovora bili poznati kupcu ili mu nisu mogli ostati nepoznati“,
ističe Ana-Marija.
Na ovoj edukaciji polaznici su se upoznali i s drugim pravnim aspektima poslovanja putem web shopova, a njihovi dojmovi su sljedeći:
Odlična edukacija, jako korisna i primjenjiva, a predavačica je strpljivo odgovarala na sva pitanja i imala puno praktičnih primjera“.