Jeste li asertivan tip osobe?
Kako dolazi do konflikta te koja je uloga asertivne komunikacije prilikom rješavanja konflikta? Odgovore na ova i mnoga druga pitanja iz područja ljudskih resursa dala je predavačica Marija Kalinić. Tijekom seminara “Upravljanje konfliktima” Kalinić ističe važnost vlastitih namjera i razmišljanja kroz primjenu asertivne komunikacije.
Već smo nekoliko puta spominjali pojam asertivnosti u komunikaciji i koje su njene značajke. Asertivnost je sposobnost vođenja računa o sebi i svojim pravima, bez ugrožavanja i ponižavanja druge osobe. Neasertivnost s druge strane označava ponašanje onih osoba koje često završe u konfliktu s ostalima. Neasertivno ponašanje vidljivo je kroz nesigurnu komunikaciju popraćenu neverbalnim gestikulacijama, a najčešće je riječ o izbjegavanju pogleda u oči i nervozi.
Neasertivno ponašanja često može rezultirati agresijom, bilo fizičkom ili verbalnom.
Agresiju možemo prepoznati kroz:
- Glasno i uvredljivo komuniciranje;
- Korištenje sile i prijetnji;
- Želje da uvijek osoba bude u pravu i pod svaku cijenu;
- Prisilu da drugi učine ono što možda ne žele;
- Stvaranje osjećaja poniženosti, povrijeđenosti i ogorčenosti.
Asertivnost nije nešto s čime se rađamo i to nije osobnost koja se posjeduje, nego vještina koja se može naučiti. Upravo je asertivna komunikacija najbolji oblik smirivanja agresije, te ujedno dobar temelj za uspješne odnose u poslovnom svijetu.
Predavačica Marija Kalinić je s lakoćom razjasnila uzroke nastanka konfliktnih situacija. Naučili smo kako postoji zbilja veliki broj mogućnosti za rješavanje bilo kakvog konflikta.
istaknula je polaznica Željka Pavalić.