Istraživanje tržišta je temelj za postavljanje dobre marketinške strategije!
Prije ulaska u biznis poželjno je znati što više podataka o tržištu na kojem se nalazimo. No to ne vrijedi samo za poduzetnike početnike – novi tržišni uvjeti zahtijevaju i konstantnu prilagodbu, a prilagoditi se možemo jedino ako smo upućeni u najnovije trendove. Kako do njih doći i koja se pitanja pitati, objasnila nam je Nada Finderle na edukaciji Istraživanjem i analizom do potrošača.
Onaj tko ima pristup podacima i zna ih čitati, ima veliku konkurentsku prednost!”,
istaknula je Nada na početku predavanja.
Kako istražiti tržište?
Nada nam savjetuje da se pri istraživanju tržišta držimo sljedećih koraka i upitamo sljedeća pitanja:
- Istražiti tržište – Koji su tržišni trendovi u posljednje 3 godine? Koliko se ulaže u oglašavanje? Kada se tijekom godine najviše oglašavaju proizvodi iz kategorije? Tko su nam glavni konkurenti?
- Definirati prostor za rast – Koje su naše prilike i u kom smjeru možemo razvijati svoje poslovanje? Je li to plasman dodatnih usluga već postojećim klijentima ili je to odabir što kvalitetnijeg profila klijenata u odnosu na konkurenciju?
- Segmentacija, ciljanje, pozicioniranje – Tko su naši kupci i kako ćemo se pozicionirati u odnosu na konkurenciju?
- Strategija marketinga i promocije – Koja je struktura media mixa naše industrije u posljednje 3 godine? Koje su kanale i koliko koristili svaki od naših konkurenata? Koje su budžete koristili?
S obzirom na dobivene podatke, dolazimo do vrijednih informacija koje nam mogu biti od krucijalne važnosti u kreiranju daljnje strategije nastupa na tržištu. Tada svoje aktivnosti možemo prilagoditi uvjetima na tržištu, u skladu s našim mogućnostima.
Ipak, pri analizi podataka bitno je voditi računa da ih uzimamo iz pouzdanih izvora informacija kako bismo raspolagali ispravnim podacima, kao što je potrebno i dobro razumjeti podatke radi pravilne interpretacije istih.
Odlično predavanje i predavačica koja iz vlastitih primjera objašnjava alate za istraživanje tržišta te pokazuje kako ih iskoristiti u stvarnim situacijama. Vrlo korisno za sve početnike ili one kojima je firma stala s razvojem i treba joj dodatni motiv za sagledavanje tržišta iz nove perspektive”,
izjavili su Nataša i Miroslav Vidović, polaznici ove edukacije.