Edukacija
Što je točka pokrića?
Nakon što ste se odlučili za poduzetništvo, odredili čime se želite baviti i saznali postoji li stvarna potražnja za Vašim proizvodom ili uslugom, SLJEDEĆI KORAK je razraditi hoće li Vaš poduzetnički pothvat biti vrijedan rizika. Izračun točke pokrića važan je za poduzetnike u donošenju odluka o: prihvaćanju ili odbacivanju novih proizvoda, planiranju reakcije na pad prometa, sniženje prodajne cijene svojih proizvoda, povećanje nabavnih cijena i slično.
Točka pokrića govori o pragu rentabilnosti proizvodnje određenog poduzeća ukazujući na potreban obujam proizvodnje u kojem se u poslovnoj godini prihodi od prodanih proizvoda izjednačavaju sa troškovima njihove proizvodnje. Izračunava se kao omjer fiksnih troškova i razlike prodajne cijene i prosječnog varijabilnog troška.
Na edukaciji se može naučiti određivanje cijene proizvoda i definiranje cijene radnog sata, što je to kontribucijska marža, kako odrediti fiksne i varijabilne troškove i kako samostalno izraditi analizu točke pokrića za svoju djelatnost.
Predavačica: Katarina Boban Filipančić