Čime je regulirano oglašavanje u Hrvatskoj?
Kako bismo se istaknuli na tržištu nužno je poduzimati određene marketinške i oglašivačke aktivnosti. No, mnogi poduzetnici se pritom ne osvrću na pravni, ali i etički aspekt tržišne komunikacije što može imati dalekosežne posljedice. Sve o ovoj temi saznali smo od Kamila Antolovića na webinaru Pravo i etika u oglašavanju i marketingu.
Oglas je plaćena obavijest čiju objavu naruči pravna ili fizička osoba s namjerom da time pospješi pravni promet proizvoda, usluga, nekretnina, prava ili obveza, pridobije poslovne partnere ili u javnosti. Prema tome, oglašavanje se obavlja uz novčanu ili drugu naknadu ili u svrhu samopromidžbe“,
ističe Kamilo.
Čime je regulirano oglašavanje u Hrvatskoj?
Kamilo ističe kako je oglašavanje regulirano s pravnog i etičkog aspekta:
- Pravni aspekti – propisi u RH koji uređuju marketing i oglašavanje (PR) sastoje se od:
-
- 107 (+7) zakona s više od 500 odredbi,
- brojnih pravilnika,
- brojnih uredbi, odluka i konvencija.
- Etički aspekti – ovdje se radi o preporučenim normama ponašanja strukovnih udruženja u RH, a tu Kamilo ističe sljedeće:
-
- kodeks HURA-e,
- kodeks HUOJ-a,
- kodeks HGK/ICC/HUB-a i tako dalje.
Nakon kratkog uvoda u navedene aspekte i norme, polaznici su kroz razne primjere upoznati s diskutabilnim praksama oglašavanja kako bi i sami bili svjesni potencijalnih problema u svojoj marketinškoj komunikaciji.
Izrazito zanimljiva i korisna edukacija. S obzirom na samu temu koja na prvu može djelovati suhoparno, predstavljena je na jako zanimljiv, životan, a opet stručan način. Vrijeme je proletjelo. Hvala, preporuka svakome tko se bavi bilo kakvim vidom oglašavanja, posebno manjim poduzetnicima koji nemaju u svojim redovima stručnjake za ovo područje te svakome tko nudi usluge oglašavanja na tržištu“,
zaključak je jednog od polaznika ovog webinara.