Budžet je dio poslovnog plana!
Budžet je najvažniji administracijski alat tvrtke – on nam omogućuje efektivno upravljanje poslovanjem. Sve o budžetiranju u teoriji i praksi saznali smo od Igora Strmečkog na webinaru Upravljanje budžetom za poduzetnike početnike.
Poslovni plan je temeljni dokument svakog poslovnog pothvata jer pomaže vlasnicima odrediti smjer biznisa, ali je i obvezan kod traženja financiranja gdje je najvažniji budžet.
On detaljno opisuje sve aspekte pothvata, od marketinga do organizacije i upravljanja, a uobičajeni dijelovi poslovnog plana su:
- Sažetak,
- Analiza tržišta,
- Opis tvrtke,
- Upravljanje i organizacija,
- Prodaja i marketing,
- Proizvodnja ili usluge,
- Izvori sredstava – financiranje,
- Budžet i financije (prošlost i budućnost),
- Dodaci – popratni dokumenti.
Dakle, budžet koristimo kao plan akcije za suočavanje s predvidivim situacijama, odnosno financijsko modeliranje ponašanja organizacije po pitanju prihoda i troška.
Kako bi polaznici shvatili budžetiranje u praksi, podijeljeni su u nekoliko grupa u kojima su zajednički upravljali budžetom imaginarne tvrtke.
Jako korisna i poučna edukacija koja ukazuje kako se može upravljati poslovanjem, ostvarivanjem financijske stabilnosti, postizanje profitabilnosti i konceptiranju vlastitog poslovanja. Sve pohvale predavaču!“,
istaknuli su neki od polaznika.