Brendiranje proizvoda – što je i otkud početi?
Brendiranje je proces kreiranja vrijednosti, odnosno projicirane slike kojom se utječe na percepciju potrošača komuniciranjem određenih vrijednosti utkanih u određene proizvode i usluge. Kako brendirati vlastiti proizvod, učili smo još jednom od Željka Popovića.
U proces brendiranja spada kreiranje vidljivog identiteta (ime, znak, logo, zaštitna boja, prepoznatljivi font, slogan), ali i intelektualne vrijednosti, osjećaja, asocijacija, očekivanja i zadovoljstva koje ćemo osjetiti kad čujemo određeno ime, vidimo zaštitni znak, proizvod, uslugu, događaj ili bilo što povezano s njim.
Kako krenuti u brendiranje?
Za proces brendiranja od izuzetne su važnosti dvije stvari:
- Segmentiranje tržišta – segmentiranjem se tržište dijeli na prepoznatljive dijelove kako bi se targetirali potrošači kojima je proizvod ili usluga namijenjen.
- Pozicioniranje – riječ je o marketinškoj metodi kojom se određuje tržišna niša koju želimo svojim proizvodima i uslugama treba zauzeti i time odrediti instrumente i način komunikacije sa svojim ciljnim skupinama.
No, Željko upozorava:
Ciljna skupina ne mora uvijek biti isto što i komunikacijska ciljna skupina!”.
Ponekad je riječ o drugim skupinama ljudi, i zato je potrebno dobro razmisliti prilikom procesa brendiranja.
Na kraju, svako iskustvo potrošača s nekim proizvodom i uslugom je komunikacija koja kod potrošača može proizvesti pozitivno ili negativno iskustvo koje će se odraziti na daljnju prodaju.