5 marketinških promjena za poduzetnike u 2016. godini
Početkom svake nove poslovne godine važno je napraviti reviziju svih aktivnosti iz prethodne. Među vrlo važnim segmentima poslovnog uspjeha su marketinške aktivnosti zbog kojih je poslovanje u prethodnoj godini bilo ili u rastu ili padu. Nadolazeća 2016. godina obećava nove promjene kako navode mnogi marketinški stručnjaci diljem svijeta. Sujan Patel najavio je pet marketinških promjena koje očekuju poduzetnike u 2016. godini. Donosimo vam svih pet važnih stvari na koje trebate obratiti pažnju u 2016. godini:
1. Usredotočite se na marketing odnosa
Marketing odnosa ili eng. relationship marketing već je neko vrijeme prihvaćen kod malih i srednjih poduzeća. Razlog tome su pojave novih marketinških trendova koji su promijenili način poslovnih strateških usmjerenja. U fokusu poduzetnika stavljen je odnos s klijentima ili potrošačima koji dovode do stvaranja jakih osobnih mreža. Marketing odnosa nije novitet, ali po Patelu 2016. godina nadići će postojeći model. Fokus će biti stavljen na primarnu uslugu i konstantnu dostupnost klijentima. Kako biste uspješnije poslovali važno je u 2016. godini među marketinške ciljeve postaviti jačanje marketing odnosa s postojećim, ali i budućim kupcima ili potrošačima.
2. Budite mobilni!
Tehnologija je toliko napredovala da je ostvaren rekordan broj korisnika pametnih telefona i tableta diljem svijeta. Samo u Hrvatskoj je u zadnje dvije godine brojka korisnika nadišla sva očekivanja. Sve je veći broj korisnika koji su većinu svog vremena aktivni na internetu. Kako se to odražava na marketing? U 2016. godini mala poduzeća trebaju se u potpunosti prilagoditi mobilnim verzijama jer je broj pretraga na mobitelima viši nego na drugim uređajima. Google je odgovorio u skladu s tim tako da “kažnjava” web stranice koje nisu optimizirane za mobilne uređaje. Prednost i važnost daje onima koji rade.
3. Prihvatite content marketing
Sadržaj ili content je nešto što pridonosi marketinškim aktivnostima posebno ako je riječ o digitalnom marketingu. Novi trend, kako navodi Patel, je robustan sadržaj umjesto jednostavnog bacanja već viđenih formi i teksta. Više poduzeća sada nude video sadržaje, ali i mnogo besplatnog materijala poput infografika.
4. Kreirajte geo-preciznu marketinšku strategiju
Što to znači? Teško je doći do svih ili većine korisnika s obzirom na raspšenost publike pa je važno strateški pronaći ciljanu skupinu. Geo-precizna marketinška strategija obuhvaća precizno određivanje potrošačkog marketinga. Tvrtke mogu koristiti svoju analitiku i kupnju podatke za identifikaciju poštanskih brojeva koji su dodatni aktivni kad je riječ o kupnji – ili čak koristiti IP adrese kako bi došli do ciljanog domaćinstvima.
5. Analizirajte neprestano!
Važnost kontinuiranog analiziranja i eksperimentiranja neće se nikada promijeniti za korporacije, ali i male poduzetnike. Potrebno je redovito pratiti analitiku, prilagođavati marketinške kampanje i testirati rezultate svakodnevno. Potrebno je mnogo vremena izdvojiti za testiranja i analize, ali imajte na umu da uspjeha nema bez tog procesa. Prilagodite svoje poslovne planove u skladu s rezultatima što garantira uspjeh.