Kako izbjeći napadačke izjave u pregovorima?
U poslovanju mnogo toga ovisi o uvjetima koje ispregovaramo. Kako vješto pregovarati i zadržati dobre odnose sa suprotnom stranom učili smo od Davorke Biondić Vince na edukaciji Strategije i taktike poslovnog pregovaranja.
Cilj svakog dobrog pregovora je izvući obostranu korist za obje strane!“,
započela je Davorka ističući kako u pregovorima želimo zadržati pozitivan ton.
U pozitivnoj atmosferi veća je mogućnost ustupaka, kao i veća vjerojatnost zaključivanja poslova. A da bismo je postigli, valja izbjegavati napadačke izjave koje su, nažalost, česte.
Kako izbjeći napadačke izjave u pregovorima?
Napadačke izjave su izjave koje imaju ton na osobnoj razini te izazivaju otpor kod druge strane. Neki od primjera napadačkih izjava su:
- Morate paziti na…
- Pogrešno ste me razumjeli…
- To nije točno…
- Vi biste trebali znati….
Umjesto toga, valja upotrijebiti sljedeće izraze:
- „Volio bih da se obrati pažnja na…“
- „Pogrešno sam se izrazio…“
- „Ja to vidim ovako – …“
- „Moj prijedlog je sljedeći…“
Dakle, umjesto da koristimo izraze s VI/TI koji mogu narušiti odnos s drugom stranom, Davorka preporučuje koristiti JA izjave s kojima možemo graditi povjerenje i daljnju suradnju s drugom pregovaračkom stranom kako bismo došli do željenih rezulatata.
Polaznici su na ovom seminaru kroz razne vježbe imali prilike učiti o pozitivnoj i asertivnoj komunikaciji, a ovo su njihovi dojmovi:
Svake pohvale za organizaciju i samu predavačicu. Iznimno stručna, prenosi znanje s lakoćom, zna se povezati s publikom i daje konkretne primjere, no najvažnije vidi se srčanost i poštovanje koje ima prema svom poslu!“.