Što je ugovor na daljinu?
Ako prodajete proizvode, web shop kao prodajni kanal nudi brojne prednosti. No prilikom korištenja tih prednosti valja voditi računa i o zakonskim propisima koji određuju ovakav način poslovanja. Više detalja o toj temi saznali smo od Ana-Marije Kajić na edukaciji Pravni aspekti otvaranja webshopa.
Neke od prednosti web shopa su jednostavno praćenje posjećenosti prometa, trgovina koja je otvorena 0-24 sata svaki dan te doseg većeg broja kupaca. Poslovanje putem web shopa regulira nekoliko zakona o kojima smo već pisali, a ono po čemu je web shop specifičan jest ugovor na daljinu.
Što je ugovor na daljinu?
Ugovor na daljinu je ugovor sklopljen između trgovca i potrošača u okviru organiziranog sustava prodaje ili pružanja usluge bez istodobne fizičke prisutnosti trgovca i potrošača na jednome mjestu pri čemu se do trenutka sklapanja ugovora te za sklapanje ugovora koristi isključivo jedno ili više sredstava daljinske komunikacije.
Sredstvima daljinske komunikacije smatraju se:
- adresirani i neadresirani tiskani materijal,
- univerzalna pisma i dopisnice,
- tiskane promidžbene poruke s narudžbenicom,
- katalozi,
- telefoni s ljudskim posredovanjem i bez njega,
- radio,
- videofon,
- videotekst,
- telefaks,
- televizija,
- internet i elektronička pošta.
Prilikom sklapanja ugovora na daljinu, osobito kada je riječ o web shopovima, prodavač mora jasno informirati kupca o glavnim obilježjima robe, uvjetima plaćanja, robe i isporuke, pravu na raskid ugovora te o ostalim predugovornim obvezama koje su polaznici detaljno obradili.
Odlično, detaljno i korisno predavanje, preporučujem svakome tko planira otvoriti ili već ima svoju web trgovinu!“,
riječi su nekih od polaznika ove edukacije.