Kako nam istraživanje može pomoći u oglašavanju?
Tržišni uvjeti se neprestano mijenjaju, a s njima i potrošačke navike kupaca naših proizvoda. Kako i zašto analizirati tržište i kako te podatke iskoristiti za svoje poslovanje, saznali smo od Nade Finderle na edukaciji Istraživanjem i analizom do potrošača.
Kako bismo znali na koji način se približiti potrošačima, potrebno je znati tko su oni te koje su njihove želje i potrebe. To radimo definirajući svoje ciljne skupine, a njih ćemo najlakše odrediti ako pokušamo opisati svog tipičnog kupca.
Prije svega, potrebno je znati što želimo postići oglašavanjem:
- Ako smo tek pokrenuli posao, želimo da klijenti saznaju za nas!
- Želimo zadobiti povjerenje klijenata, da o meni misle dobro i s povjerenjem!
- Ako imamo specijalnu, vremenski limitiranu ponudu, želimo prodati više!
- Možda želimo privući nove kupce,
- Želimo povećati prodaju kod postojećih kupaca,
- Ili nešto drugo.
Zatim je potrebno odrediti koliko ćemo uložiti u oglašavanje. Velike kompanije obično ulažu oko 5% prihoda, dok će za poduzetnike početnike i startup kompanije taj postotak morati biti nešto i veći.
Bitno je odrediti i vremenski period oglašavanja. Nada ističe kako je idealno oglašavati se tijekom cijele godine, no ističe kako se u ponekim industrijama valja fokusirati na sezone:
Ako nemate dovoljno sredstava, fokusirajte se na one mjesece koji netom prethode glavnoj sezoni prodaje!”.
Na kraju predavanja, polaznici su otišli svojim kućama s nekoliko strategija istraživanja tržišta, ali i savjetima u vezi oglašavanja:
S obzirom da krećem u poslovne vode prvi put, edukacija za mene bila je jako korisna po pitanju nadopune znanja i strukturiranja informacija tijekom izrade strategije. Dobila sam potvrdu za već prije primijećene nijanse razvoj tržišta, a čula sam i puno novih korisnih savjeta!”,
osvrnula se Julia Lokietko koja je prisustvovala ovom predavanju.