Pregovaranje telefonom?
Ako su naši poslovni partneri prostorno udaljeni, često se prilikom pregovora zbog raznih ušteda koristimo modernim tehnologijama. Ovaj puta smo na edukaciji Strategije i taktike poslovnog pregovaranja od Davorke Biondić Vince saznali kako učinkovito pregovarati telefonom.
U gotovo potpuno digitaliziranom svijetu osobni kontakt još uvijek ima imperativ. Prilikom osobnog kontakta velik dio ukupne komunikacije čini upravo neverbalna komunikacija (čak 55%).
No, ponekad nismo u mogućnosti pregovarati osobno, pa se prebacujemo na pregovaranje e-mailom ili telefonsko pregovaranje. U ovim oblicima pregovora gubi se aspekt neverbalne komunikacije, a svaki od ovih načina pregovaranja ima svoje prednosti i mane.
Kako pregovarati telefonom?
Postoje određene situacije kada je bolje pregovarati telefonom. To osobito vrijedi kada imamo posla s teško uhvatljivim sugovornikom ili vremenskim vampirom, kada želimo lako reći “ne”, kada želimo zvučati čvrsto i odlučno, kada želimo da diskusija kratko traje ili ograničiti broj informacija, kada želimo uštedjeti na troškovima putovanja i tako dalje.
Telefonski pregovor se prvenstveno sastoji od 4 faze:
- Priprema – prije samog telefonskog poziva, poželjno se pripremiti za pregovor telefonom – istražiti sve ključne točke pregovora i definirati svoje ciljeve,
- Small talk – Davorka preporučuje nazvati utorkom, srijedom ili četvrtkom između 10:00h i 12:30h ili u poslijepodnevnim satima od 16 do 19h.
- Davanje i primanje – slijedi ključni dio pregovora u kojima tražimo i dajemo ustupke s ciljem postizanja zajedničkog dogovora,
- Završetak – zaključivanje telefonskog razgovora i definiranje daljnjih koraka.
Nakon završenog telefonskog pregovora, poželjno je potvrditi dogovorene uvjete u skorom roku e-mailom, a onda i naknadnim telefonskim razgovorom.
Osim upoznavanja s vrstama i ciljevima poslovnog pregovaranja, polaznici su dobili priliku i uvjeriti prisutne o kvaliteti svojih proizvoda i usluga nakon čega su im dane povratne informacije o njihovoj izvedbi.