Što je potrebno znati o tržištu prije ulaska u biznis?
Ukoliko ne poznajemo neko tržište, kao poduzetnici ćemo se teže na njemu snalaziti. Što bolje poznajemo svoje ciljno tržište, spremni smo raditi bolje tržišne strategije, a u tome nam je pomogla Nada Finderle na edukaciji Istraživanjem i analizom do potrošača.
Kako bi bili uspješni na tržištu, potrebno je imati nepristranu sliku o tržištu. Naši prijatelji, rođaci i poznanici imaju jedne stavove i navike, dok naša ciljana skupina može imati sasvim druga ponašanja. Tu su i drugi faktori na koje poduzetnik ne može utjecati, a važni su za poslovne odluke i opstanak na tržištu.
Tvrtke prije svega trebaju izraditi vlastitu strategiju!”,
ističe Nada:
Poduzetnicima često nedostaje kreiranje strategije, koja polazi od istraživanja tržišta, pozicioniranja, određivanja jasnih ciljeva i načina dopiranja do ciljanog tržišta!”.
Koje informacije valja istražiti prije ulaska u biznis?
Nada nam savjetuje da prije ulaska na određeno tržište svakako treba znati:
- veličinu tržišta – Koliko je veliko tržište? Koliko se godišnje proda vijednosno/količinski/komadno?
- potencijalni korisnici – Koliko u njemu ima potrošača? Koliko potrošača koristi proizvod ili uslugu? Koliko često ga koriste?
- konkurencija – Koliko ima konkurenata? Tko su naši konkurenti? Kako, kada i koliko oglašavaju konkurenti?
- trendovi – Koji su trendovi u zadnjih 3-5 godina?
Jako edukativno i primjenjivo odmah u poslovnom svijetu, sa puno životnih primjera. Vrlo stručna i energična predavačica!”,
izjavila je Ana Lijić, polaznica predavanja.