Vodič kroz fiskalizaciju 2017.
Nastupanjem porezne reforme 2017. godine donesena je odluka da će od 1. srpnja 2017. godine i paušalni obrtnici biti obveznici fiskalizacije. U nastavku teksta donosimo vam odgovore na pitanja tko je sve obveznik fiskalizacije, kako se za nju pripremiti i na što sve treba paziti prilikom uvođenja iste.
O ČEMU se radi?
Promjenom Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom promijenile su se i odredbe o obveznicima fiskalizacije. Riječ je o 15.000 poreznih obveznika koji dosad nisu morali imati fiskalnu blagajnu, niti izdavati fiskalne račune, već su porez na dohodak plaćali paušalno – u unaprijed određenim iznosima. Ti „mali obveznici fiskalizacije“ svoje su račune mogli ispisivati ručno i izdavati ih putem knjige računa.
TKO je sve obveznik fiskalizacije?
Obveznike fiskalizacije najlakše možemo odrediti prema njihovom prometu.
Ukoliko poslujete:
- Gotovinski (novčanice, kovanice, ček, kartice) – obveznik ste fiskalizacije.
- Bezgotovinski (transakcijski računi) – obveznik ste fiskalizacije s manjim obvezama. To znači da trebate:
- donijeti interni akt o sljednosti računa
- imati naljepnicu „bez računa se ne računa“
- izdavati račune s određenim numeričkim oznakama u broju te s datumom, satom i minutama izdavanja računa.
Obveznici fiskalizacije koji posluju bezgotovinski nemaju dodatnih izdataka poput uvođenja fiskalne blagajne i interneta radi povezanosti s Poreznom upravom.
Dakle, obveznici fiskalizacije od 1. srpnja su:
- d.o.o.
- j.d.o.o.
- obrtnici
- paušalni obrtnici (osobe koje plaćaju porez na dohodak paušalno)
- osobe koje se bave samostalnim djelatnostima, šumarstvom i poljoprivredom.
Iznimka su:
- OPG-ovi
- iznajmljivači koji ne posluju gotovinom.
KAKO se pripremiti za fiskalizaciju?
Obrtnici koji ulaze u sustav fiskalizacije, odnosno oni koji posluju gotovinskim prometom, dužni su nabaviti:
- naplatni uređaj (fiskalnu blagajnu)
- na Fina-i podignuti digitalni certifikat za postupak fiskalizacije
- osigurati internetsku vezu radi razmjene podataka s Poreznom upravom.
U slučaju kvara blagajne ili nedostatka internetske veze paušalisti će se moći i dalje služiti knjigom računa, ali najviše 2 dana.
NA ŠTO treba pripaziti kod uvođenja fiskalizacije?
Od 1. srpnja propisuje se novi način dostave podataka o poslovnim prostorima te podataka o proizvođaču i/ili održavatelju programskog rješenja koje su obveznici fiskalizacije dužni dostavljati.
Do 31. srpnja 2017. godine svi obveznici fiskalizacije dužni su dostaviti podatke svojih poslovnih prostora i podatke o proizvođaču ili održavatelju programskog rješenja putem nove aplikacije Porezne uprave korištenjem elektroničkog servisa e-Porezna. Pristup navedenoj aplikaciji dostupan je svim obveznicima fiskalizacije koji posjeduju certifikat za pristup sustavu ePorezna te njihovim opunomoćenicima.
Porezna uprava je sve aktivne poslovne prostore obveznika fiskalizacije prebacila iz postojećeg sustava fiskalizacije u aplikaciju koja je omogućena kroz sustav ePorezne, a obveznik fiskalizacije koji je podatke o poslovnim prostorima dostavio putem XML poruke, dužan je, putem servisa e-Porezna, iste potvrditi do 31. srpnja 2017. godine te dostaviti podatak o proizvođaču/održavatelju programskog rješenja.
Obveznici koji ne posjeduju certifikat ePorezne (oslobođeni su obveze temeljem zakonskih propisa) dužni su popuniti tiskani Obrazac prijave podataka u sustavu fiskalizacije za svaki poslovni prostor, a koji je priložen Zakonu o izmjenama i dopunama Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom i isti predati u nadležnu ispostavu Porezne uprave te će referent Porezne uprave temeljem podataka s obrasca izvršiti prijavu ili promjenu podataka poslovnog prostora za obveznika.
Više informacija o aplikaciji možete pronaći na poveznici.
Imate dodatne nedoumice u vezi fiskalizacije? Javite nam se na savjetnik@plaviured.hr!
Izvori:
Zakon o fiskalizaciji u prometu gotovinom
Porezna uprava
RRif
Slobodna Dalmacija