Što je SEO optimizacija?
Pojednostavljeno rečeno, SEO je proces u kojem kroz poboljšanja na našim stranicama i oko njih ostvarujemo veću vidljivost na Internet pretraživačima. Veća vidljivost će dovesti do većeg broja posjeta koje će u konačnici značiti bolje poslovne rezultate nekog web sjedišta.
Prije nego što počnemo pričati o kakvim se točno poboljšanjima radi, pokušajmo pronaći odgovor što je zapravo cilj i svrha Internetskih pretraživača?
Internet tražilice imaju nezahvalan posao koji se sastoji u pregledavanju svega što postoji na Internetu i pokušaju utvrđivanja koji su najrelevantniji i najznačajniji rezultati prema ključnoj riječi ili ključnoj frazi koju je u Internet tražilicu upisao korisnik.
Ključna riječ može biti jedna riječ ili više njih. Ako korisnik napiše više povezanih riječi u tražilicu tada govorimo o ključnoj frazi, no radi lakšeg razumijevanja radilo se o jednoj ili više riječi najčešće ćemo upotrebljavati termin ključna riječ.
Recimo za početak nešto o relevantnosti.
Kada korisnik upiše u tražilicu npr. “Hoteli u Zagrebu” tražilica mu želi pružiti najrelevantnije pojmove vezane uz tu riječ. Tada će tražilica analizirati sve stranice koje je posjetila i izabrati one za koje smatra da su najrelevantnije za traženi pojam zagrebačkih hotela.
Koja je stranica najrelevantnija određuje tražilica kroz kompleksni algoritam koji u obzir uzima veliki broj faktora. Jedan od najvažnijih faktora su način na koji je napisan vaš sadržaj i broj drugih stranica koje su linkovima povezane s tim sadržajem.
Tražilice će izabrati i pružiti najrelevantniji rezultat u djeliću sekunde. Prilikom tog izbora će izostaviti sve druge nerelevantne iako možda na prvi pogled slične rezultate. Tako će u slučaju našeg primjera iz rezultata biti izostavljeni hosteli, prenoćišta i drugi oblici smještaja koji nisu hoteli.
Druga stvar koja je tražilicama izuzetno važna za vaš SEO prilikom izbora najboljeg rezultata je autoritet stranice koja se želi naći na vrhu pretraga.
Na Internetu nema previše ograničenja oko objave bilo kakvog sadržaja i u pravilu bilo tko od nas može objaviti bilo što. Način na koji tražilice određuju što je relevantno, a što nije je utvrđivanje autoriteta pojedinog web sjedišta.
To čine tako da gledaju što o vašem web sjedištu govore druge stanice. Ako linkaju ka vama – smatra se da imate određeni autoritet. Ako ka vašem sjedištu ne vode linkovi s drugih stranica – tada se vaše sjedište ne smatra relevantnim i često bude izostavljeno iz rezultata pretrage.
Internet demokracija
O linkovima možete razmišljati kao o glasovima unutar “Internet demokracije”. Važno je reći da se ne radi o tipu demokracije u kojem svaki glas vrijedi jednako, već da veću težinu imaju stranice s većim autoritetom.
Prikupljanje linkova ka vašem web sjedištu nije natjecanje u brojevima već u kvaliteti. Tražilice naglasak stavljaju na kvalitetu linka puno više nego na njihov broj.
Ako link dolazi s mjesta velikog autoriteta poput državnih stranica (npr. vlada.hr) ili nekog vodećeg bloga unutar određene industrije, tad taj link vrijedi znatno više nego link sa stranica starih mjesec dana koje se temom uopće ne poklapaju sa sadržajem vašeg weba. Dobro je upamtiti da su neki linkovi važniji od drugih.
Razumijevanje relevantnosti i autoriteta ključ je ka postizanju veće vidljivosti i uspješne SEO optimizacije.
Siniša Gavrilović
Siniša je webmaster s 9 godina profesionalnog iskustva te jedan od najtraženijih hrvatskih SEO majstora. Svojim kontroverznim pogledom na web demistificira precijenjene stvari u internetskom poslovanju, prizemljuje nerealna očekivanja drugih od weba te uči druge o Internetu kakav on stvarno jest.