93. Start-up akademija – Što je BCG matrica?
Završili smo i s posljednjom Start-up akademijom prije ljetnog odmora. Na ovoj, čak 93. Start-up akademiji družili smo se s veselim pojedincima te učili na temelju zajedničkih iskustava. Između ostalih poduzetničkih pojmova i informacija, saznali smo i više o BCG matrici te životnom ciklusu proizvoda.
BCG matrica proizvoda
U poduzetničkoj literaturi često ćemo se susresti s BCG matricom temeljem koje možemo procijeniti koliko su isplativi i održivi proizvodi ili usluge koje imamo u ponudi.
Ovisno o financijskim pokazateljima rasta industrije u kojima se pojedini proizvod nalazi te podatka koliki udio na tržištu zauzima proizvod, moguće je smjestiti ga u jedan od četiri kvadranta.
Prema tome, u BCG matrici susrećemo se s 4 vrste proizvoda:
- Krave muzare – to su naši najznačajniji proizvodi s kojima uz najmanja ulaganja ostvarujemo najveću dobit.
- Zvjezdice – su potencijalno uspješni proizvodi, vjerojatno buduće krave muzare, ali su još potrebna ulaganja kako bismo ih razvili do te razine.
- Problematična djeca – radi se o proizvodima koji su nam veći trošak od koristi, a imamo ih zbog imidža ili tradicije tvrtke.
- Psi – proizvodi koji stvaraju gubitke, prestari su ili prenovi, traže stalna ulaganja, a rezultiraju stalnim gubitcima.
Naučili smo mnogo, a sve uz šalu, asocijacije i primjere iz života. Vrlo sam zadovoljna. Edukatori odnosno savjetnici su elokventni, iskusni i pravi vjetar u leđa. Hvala!”,
izjavila je Tanja Vujanović koja je sudjelovala na ovoj Start-up akademiji.